Maak een terugkerend item van de maand/week. Dit geeft structuur op je social mediakanaal. Sandra
De medewerkers van Webmastery maken met elkaar tientallen social mediaberichten per week. Daarbij ontdekken ze vaak handigheidjes en manieren om nog beter resultaat te boeken. Deze tips delen we graag met jou. Dit keer komt ‘ie van Sandra.
Het maken van een contentplanning is heel handig als je verantwoordelijk bent voor het bedenken en plaatsen van social media berichten. Zo kun je bijvoorbeeld zien of er geen gaten vallen en of je genoeg afwisseling hebt. Wij maken daarvoor gebruik van online overzichten, ofwel contentkalenders, in Trello en Coosto. En als je dan content plant, is het maken van een terugkerend item van de maand of week niet alleen heel handig, het zorgt ook voor structuur op je social media kanaal en herkenning bij je volgers.
Sandra: “Een succes bij de website Uw Stamboom Online is de ‘stamboom van de maand’. Mensen zijn blij en trots als ik hun site daartoe benoem. Daarbij vinden andere genealogen het ook leuk om een stamboomsite te zien die ik uitkies, omdat zij daar weer inspiratie van krijgen.”
“Voor jouw eigen social media vind je ook altijd wel een geschikt item dat je kunt laten terugkeren. Denk aan een ‘tip van de week’, ‘verzorgingstehuis van de maand’, ‘vrijwilliger van de maand’, ‘gadget van de week’ etc.”
Het kan wel zo zijn dat je voor een rubriek extra content moet maken, zoals het schrijven van een blog of nieuwsbericht. Maar eigenlijk sla je daarmee gelijk twee vliegen in één klap. Want door dat artikel op je website te publiceren, wekelijks of maandelijks, liefst met goede SEO, hou je gelijk je website up-to-date en beter vindbaar in Google.