• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Social media uitbesteden voor jouw organisatie

Communitymanagement
Redactie

Nederlanders zitten gemiddeld meer dan anderhalf uur per dag op social media. Daarom zijn kanalen als Facebook, Instagram en LinkedIn hét middel om jouw doelgroepen te bereiken. Maar hoe pak je dit strategisch aan? En hoe kom je in gesprek met je volgers? 

Waarom social media inzetten?

Je socialmedia-kanalen actief inzetten en continuïteit behouden: dit kost behoorlijk wat tijd en inspanning. Is dat het waard? En wat kun je ermee bereiken? We zetten een aantal voordelen op een rij:

  • Imago
    Jouw (potentiële) klanten zoeken meer dan ooit of jouw organisatie online aanwezig is en wat voor imago je hebt op het web. Zorg daarom dat je goed vindbaar bent. Een website is een must, maar niet meer voldoende! Claim je plekje ook op de relevantere socialmedia-kanalen.
  • Interactie
    Facebook Messenger en Whatsapp zijn zeer geschikt voor direct klantcontact. Maar dit gebeurt ook nog steeds op een openbaar kanaal als Twitter. Webcare gaat veel verder dan online klantenservice. Door online het gesprek aan te gaan, voelt jouw doelgroep zich gehoord, en meer verbonden aan jouw organisatie, merk of product. De volgende keer nemen ze dan eerder de moeite om te reageren, waardoor jouw bereik groeit.
  • Monitoren
    Via social media is het makkelijk om de behoeftes van jouw doelgroepen te meten of uit te vragen. En of je nu wel of niet als organisatie actief bent op social media… Er wordt sowieso online over je gepraat. Belangrijk om dat te monitoren.
  • Expertstatus
    Je online kanalen zijn een uitgelezen kans om door je doelgroepen als expert te worden bestempeld. Op social media kun je het laatste nieuws over je bedrijf brengen, maar ook branchegerelateerd nieuws. Jouw organisatie wordt als expert gezien en je straalt thought leadership uit.
  • Ambassadeurs
    Als werknemer ben je betrokken bij de organisatie en trots op wat je doet. Social media is een mooi platform om dat te delen. Niet alleen op de bedrijfsaccounts, maar ook als ambassadeur vanuit persoonlijke accounts.
social media uitbesteden

Hoe pak je het aan?

Welke socialmedia-kanalen kun je het beste kiezen om als organisatie op aanwezig te zijn? Welke doelgroepen bereik je het beste op welk kanaal? Hoe bereik je je communicatiedoelen via social media?

Zomaar wat strategische vragen, die van groot belang zijn om over na te denken voordat je aan de slag gaat met het actief maken van je social media.

Social media uitbesteden

Wij kunnen jou helpen met het invullen van het wie, wat en waar. Samen maken we een socialmedia-strategie en een concreet plan van aanpak. Daarin combineren wij jouw kennis van je klanten en markt met onze kennis van de mogelijkheden en kansen van social media.

Heb je weinig tijd om online actief te zijn en wil je je social media uitbesteden? Wij nemen graag ook de redactie van jouw social media uit handen, om te zorgen voor continuïteit, actieve kanalen, een groeiend aantal volgers en interactie met je doelgroepen. Interesse? Neem contact met ons op.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>