Op social media gaan we constant de dialoog met elkaar aan. Strategisch communitymanagement is daarom erg belangrijk. Hiermee zorg je voor meer volgers van je pagina of leden van je groep en een grotere betrokkenheid en bereik.
Maar als je het goed wilt doen, is dit een tijdrovende klus. Ons communitymanagementteam scant dagelijks alle socialmediakanalen en reageert namens jouw organisatie op je volgers. Dat gebeurt niet alleen als er een vraag wordt gesteld, maar we gaan juist proactief het gesprek aan. Op die manier voelen je volgers zich gehoord. Maar we beperken ons niet tot alleen de eigen kanalen. We nemen het hele online-medialandschap mee.
Strategisch communitymanagement
Naast socialmediaredactie is communitymanagement onze core business. Onze kracht ligt in het maken van een verbinding met volgers en klanten. Ons team helpt de één op weg met de juiste informatie, bezorgt een ander een lach op het gezicht en biedt weer iemand anders een luisterend oor. We monitoren en reageren op berichten van onze opdrachtgevers, maar ook daarbuiten.
Wij pakken het communitymanagement op een strategische manier aan en zijn hierin uniek. We monitoren het gedrag van volgers en het sentiment. Daarmee optimaliseren we de community door strategische kennis door te vertalen in de frontlijn. We vertalen doelstellingen van organisaties door in het communitymanagement.
Wij zijn online op de juiste momenten
Als kantoren leeglopen, beginnen de gesprekken online. In de avonduren zijn de meeste mensen actief op social media. Onderzoek van Coosto wijst uit dat de meeste interactie tussen 18.00 en 21.00 uur plaatsvindt.
Door juist op de drukste momenten direct interactie met je volgers aan te gaan, vergroot je het bereik van je berichten. Hierdoor krijg je nieuwe volgers en stimuleer je reacties in de toekomst. Ons team staat graag 24/7 voor jouw organisatie klaar. Ideaal als je denkt aan communitymanagement uitbesteden! Onze werkzaamheden zijn zowel binnen als buiten kantooruren mogelijk, dus zelfs ‘s avonds, in het weekend en op feestdagen.
Interesse in ons steengoede communitymanagement?
Ons team bestaat uit medewerkers met ieder hun unieke en krachtige eigenschappen. Hiermee vullen we elkaar niet alleen aan, maar versterken we en leren we ook nog eens van elkaar. Zodat wij met jouw fans in gesprek gaan op de gewenste toon en met een sterke inhoud. Wil jij ook gebruik maken van ons steengoede communitymanagement? Neem dan contact met ons op.