• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Veelgemaakte SEO-fouten die je zelf kunt voorkomen

Door: Margaret Massop

Wie een website heeft of onderhoudt, weet dat je niet meer zonder goede zoekmachine-optimalisatie (SEO) kan. Want je wilt natuurlijk dat je content gevonden wordt door zoekmachines. Op deze handige infographic staan 25 meest gemaakte SEO-fouten die je kunt voorkomen.

Een website die SEO-proof is wil elke organisatie wel en dat is zeker ook haalbaar. Maar ondanks alle inzet en aandacht, glippen er soms wat fouten op een pagina, of zelfs hele site.

SEO-fouten die gemaakt worden

We noemen een paar fouten op die wij zelf tegenkomen tijdens het optimaliseren van SEO voor opdrachtgevers. Deze fouten komen ook terug in het onderzoek van Emerce.

  • Dubbele inhoud: zoekmachines kunnen niet herkennen welke pagina de landings page is. Pagina’s met dezelfde inhoud worden elkaars concurrent. Zoekmachines prefereren ook unieke content, net als gebruikers.
  • Foto’s zonder alt-tekst: hoe mooi een foto ook is op je website, zonder alt-tekst kan een zoekmachine de foto niet lezen. Deze moet daarom de belangrijkste trefwoorden bevatten. Bovendien zijn ze ook nuttig voor blinden en slechtzienden. Voorleessoftware maakt het namelijk mogelijk om de informatie van alt-teksten voor te lezen aan de gebruiker.
  • Geen goede title-tag: zoekmachines gebruiken de title-tag om te bepalen waar webpagina’s over gaan. Ze verschijnen als titel van zoekresultaten, wat betekent dat ze de gebruiker helpen met bepalen of ze de link willen volgen of niet. Een keus die soms in enkele seconden gemaakt wordt! Een goede titel van een pagina is daarom enorm belangrijk. De juiste trefwoorden vooraan in de titel draagt bij aan een hoger resultaat in zoekmachines.
  • Geen of automatisch ingevulde meta description: ook de meta description verschijnt in de zoekresultaten en  helpen gebruikers kiezen of ze wel of niet je website willen bezoeken. Ondanks dat meta descriptions geen directe invloed hebben op page ranking, hebben ze wel invloed op de klikfrequentie (CTR).

SEO-checklist voor je website

Fouten kun je voorkomen of herstellen. En daar helpt deze infographic bij. Verzameld en visueel weergegeven door BluehostCouponCodes en met heel handig de 25 meest voorkomende SEO-fouten voor je op een rij gezet.

Ze hebben te maken met techniek, content en promotie. Het kan geen kwaad om met deze checklist jouw website te analyseren of je op de goede weg bent. Heb je liever hulp hierbij? Dan voorzien wij je natuurlijk graag van advies!

25+ Common SEO Mistakes That Are Killing Your Website[Infographic] by the team at bluehostcouponcodes.in

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook


  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Meer lezen

Kom hoog in Google door deze vier SEO-trends van 2021 te volgen
Core Web Vitals voor een optimale gebruikerservaring
Zoekwoorden-analyse: in 5 stappen het beste zoekwoord voor jouw webpagina

Gepost op 19 september 2017
Categorie: Bloggen, Tips Tags: seo, seo fouten

Over Margaret Massop

Margaret is eigenaar van Webmastery en beheert websites en social media voor organisaties, waaronder Alzheimer Nederland. Met passie en visie helpt ze organisaties doelstellingen te behalen via internet.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>