Afgelopen week plaatsten wij voor een opdrachtgever een bericht op LinkedIn, toen ineens de melding verscheen of we dit bericht onder de aandacht wilden brengen bij alle medewerkers van dat bedrijf. Dat was nieuw. Én interessant.

Je medewerkers zijn je beste ambassadeurs
Want – zoals wij al eerder meldden – je medewerkers zijn je beste ambassadeurs. Mensen die hart hebben voor de zaak en welwillend zijn om te laten zien waar zij én hun collega’s mee bezig zijn. En dus liken, reageren en delen op bijvoorbeeld LinkedIn. En als ze dat doen, dan heeft dat effect.
Met name als ze reageren en delen. Klein voorbeeld: welke post heeft meer bereik? Een bericht met 23 likes of een bericht met 10 likes én 2 reacties? Juist ja! Degene met reacties. Dus superhandig om je medewerkers op de hoogte te brengen van een geplaatst bericht.
Bezint eer ge begint
Voordat je nu helemaal los wil gaan. LinkedIn beschermt je tegen jezelf. Je kan dit maar één keer per week doen. Bedenk dus goed welke bijdrage je deelt met je medewerkers.

Voor wie wel en wie niet?
Overigens zijn we er nog niet helemaal uit wie deze optie wel en niet heeft en waarom? Op onze Webmastery bedrijfspagina behoren wij helaas nog niet tot de gelukkigen. Wij denken dat het te maken heeft met het aantal werknemers binnen een bedrijf (en misschien zelfs oud-werknemers en/of vrijwilligers).
Get social!
Maar wij van Webmastery zijn niet voor één gat te vangen. Natuurlijk zijn er alternatieven. Onze tip als je de optie nog niet hebt? Maak een groep aan in Messenger of WhatsApp, deel je posts en vraag collega’s te liken, te reageren en te delen. Get social!