Opeens was daar de superhandige uitnodigfunctie op LinkedIn: hiermee kun je jouw connecties uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen. Wij zijn fan! Met deze functie kun je namelijk snel je pagina laten groeien en een groter bereik creëren.
Maar voordat je aan de slag gaat en al je connecties uitnodigt, adviseren we om eerst je pagina tiptop in orde te maken. Zodat je pagina een goede eerste indruk maakt bij de mensen die jouw uitnodiging ontvangen en het hen direct overtuigt om werkelijk te gaan volgen.
Checklist: je LinkedIn bedrijfspagina in orde maken
- Heb je een slogan ingevuld? Deze korte zin is direct zichtbaar onder de naam van jouw bedrijf en kan het verschil maken.
- Heb je een mooi logo en header staan? Omdat veel mensen visueel zijn ingesteld, is beeld misschien nog wel belangrijker dan de tekst die op jouw pagina staat.
- Klopt alle informatie op je pagina? Loop de langere beschrijving door, maar ook het aantal medewerkers, de vestigingsplaats en de link naar je website. Vul ook een aantal kenwoorden in bij ‘specialismen’.

Maak overwogen keuzes voor gedeelde updates van je pagina
Niet alleen de basisinstellingen van je pagina moeten in orde zijn, kijk ook even naar de laatste updates die je hebt gedeeld op je pagina en de berichten die je gaat delen na het uitnodigen van je connecties. Onze tips:
- De laatste drie berichten die je gedeeld hebt moeten representatief zijn. Grote kans namelijk dat mensen die je uitnodiging ontvangen, even op je pagina scrollen om te zien wat je zoal deelt.
- Ook is het belangrijk om te letten op wat voor berichten je deelt na het uitnodigen. Bedenk wat voor updates je nieuwe volgers voor het eerst van jou te zien krijgen. Wees je bewust dat je niet alleen zend-berichten plaatst vanuit je organisatie, maar bijvoorbeeld ook eens een handige tip of een vraag aan je volgers waarmee je de interactie aangaat.
- Nieuwe volgers hebben waarschijnlijk minder voorkennis over je bedrijf, dan mensen die jouw pagina al langer volgen. Ga er dus niet vanuit dat nieuwe volgers wel weten wat jouw bedrijf precies doet.
- Het kan slim zijn om na het uitnodigen een aantal berichten te plaatsen met een foto waar jij en/of je medewerkers op staan. Zo herkennen je connecties direct om wiens bedrijf het gaat.
De uitnodigfunctie op LinkedIn gebruiken
Is jouw pagina er helemaal klaar voor en heb je een plan voor de berichten die je de komende tijd gaat plaatsen? Oké, aan de slag! Dan kun je je connecties werkelijk gaan uitnodigen. Hierbij een korte uitleg hoe je dat doet:
- Ga naar de beheerdersweergave van je pagina.
- In de rechterkolom zie je nu staan: ‘breid de doelgroep van uw pagina uit’. Daaronder zie je je eigen connecties die je met een simpele klik op de knop kunt uitnodigen (maximaal 50 per keer).
- Je kunt deze functie ook bereiken via ‘tools voor beheerders’ (rechtsboven) en dan ‘connecties uitnodigen’.

Nieuwsgierig hoe de uitnodiging eruit ziet die jouw connecties krijgen? Nou zo:

Tips voor het uitnodigen van jouw connecties
Tenslotte hebben wij nog een paar handige tips voor jou om met deze nieuwe functie van LinkedIn het onderste uit de kan te halen:
- Nodig je connecties niet allemaal in één keer uit. Daarmee voorkom je foutmeldingen, maar het kan ook juist handig zijn om mensen in groepen met dezelfde achtergrond in te delen. Eventueel kun je de slogan per groep aanpassen en specifiek op hen richten. Dit geldt ook voor de update die je voor/na het uitnodigen deelt.
- Laat elke week een andere paginabeheerder zijn/haar connecties uitnodigen.
- Zijn er in jouw organisatie mensen met veel connecties op LinkedIn (bijvoorbeeld de directeur of een salesmedewerker)? Maak diegene tijdelijk beheerder en laat hem/haar relevante connecties uitnodigen om jullie pagina te volgen.
Wil jij op de hoogte blijven van dit soort handige nieuwe functies op social media kanalen? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief.