• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Trots: in 2016 is onze winst gedaald (en meer cijfers die bewijzen hoe duurzaam we zijn)

Door: Margaret Massop

Het is de Dag van de Duurzaamheid en daar staan wij graag even bij stil. Webmastery is namelijk een social enterprise. Een duurzame organisatie waar de drie kernbegrippen People, Planet en Profit centraal staan. En niet alleen bij ons: veel van onze opdrachtgevers hebben die duurzaamheid en inclusie ook hoog in het vaandel staan. Als social enterprise kijkt Webmastery trots terug naar het afgelopen jaar en welke groene stappen we gezet hebben. 

Dag van de Duurzaamheid: de 3 P’s van Webmastery

People

  • 6 van de 10 medewerkers zijn huisgebonden

    De social media beheerders van Webmastery werken volgens het nieuwe werken. Dit geeft ons de kans om ook mensen die huisgebonden zijn in dienst te nemen. De meeste medewerkers kunnen niet (makkelijk) op kantoor werken om een medische reden. Dit is bij Webmastery niet alleen geen probleem, maar zelfs een kracht: we kunnen daardoor 24/7 social media monitoren. Het afgelopen jaar zijn er vier mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aangenomen: Janneke, Michiel, Jarinde en Sofie.

  • Wij streven naar 100% digitale toegankelijkheid

    Wij maken ons hard voor digitale toegankelijkheid. Niet alleen voor onze eigen medewerkers;  de workshops die we organiseren zijn bijvoorbeeld ook online te volgen. Maar ook voor anderen. Dit jaar besloten we bijvoorbeeld om al onze video’s te ondertitelen, zodat ze ook toegankelijk zijn voor doven en slechthorenden. We stimuleren onze opdrachtgevers dit ook te doen.

  • Wij hebben zoveel mogelijk sociale leveranciers

    Wij maken er een sport van om zoveel mogelijk sociaal in te kopen. Onze administratie wordt gedaan door Kop of Munt Administratiekantoor, een inclusieve werkgever. Voor onze pensioenaanbieder hebben we afgelopen jaar de keuze gemaakt voor Bright Pensioen. Zij beleggen duurzaam en hebben een duurzaam businessmodel. We organiseerden een workshop bij Instock, een restaurant dat voedselverspilling op de kaart zet. Ook bij kleine keuzes speelt het een rol: rondom Sinterklaas ontvingen de medewerkers een chocoladeletter van social enterprise Tony Chocolonely. Zij streven naar 100% slaafvrije chocolade.

  • Wij zijn aangesloten bij 3 netwerken met dezelfde waarden

    Wij zijn partner van De Normaalste Zaak, een werkgeversnetwerk van ondernemers en grote werkgevers die samen bouwen aan een inclusieve arbeidsmarkt, waarin iedereen die kan en wil werken welkom is. Verder zijn we lid van Social Enterprise NL, aanjager van de groeiende beweging van sociaal ondernemers, zodat steeds meer maatschappelijke en economische impact kan worden gecreëerd. En van MVO Nederland. Net als deze netwerken, gelooft Webmastery in de kracht van bedrijven om bij te dragen aan een duurzame en eerlijke wereld.

Planet

  • Geen woon-werkverkeer

    De meeste medewerkers van Webmastery werken geheel vanuit huis. Vier van de tien medewerkers gaan soms naar opdrachtgevers voor overleg of om er één dag in de maand te werken. Omdat we geen woon-werkverkeer hebben, is onze CO2-uitstoot minimaal.

  • Groene servers, groene stroom, gerecycled papier

    Als wij een leverancier of product kiezen is duurzaamheid een belangrijk punt. Zo staan onze websites op groene servers bij VDX, hebben we op het ‘hoofdkantoor’ in Gemonde groene stroom van Green Choice en printen we op gerecycled papier.

  • Onze milieubewuste medewerkers verbruiken 39% minder

    Bewust met de planeet omgaan is een onderwerp van gesprek bij Webmastery. Volgens de voetafdruktest van het Wereld Natuur Fonds hebben de medewerkers van Webmastery 4,5 ha nodig voor hun levensstijl. Dit gemiddelde betekent dat het verbruik 39% minder is dan die van de gemiddelde Nederlander. Omdat dit nog steeds meer is dan de aarde aankan, organiseren we een online kennisdeel-sessie om elkaar te inspireren.

Profit

  • Wij steken onze winst weer terug in het bedrijf

    Tenslotte: Webmastery is een social enterprise. Dat wil zeggen dat we zoveel mogelijk onze winst weer terug in het bedrijf steken, om met dat geld zoveel mogelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te kunnen aannemen. We zijn er dan ook trots op dat de 15% stijging in omzet in 2016 t.o.v. 2015 in het geheel in het bedrijf is gestoken. Onze winst is namelijk niet evenredig gestegen. Die is zelfs gedaald met 3%.

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook


  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Gepost op 5 oktober 2017
Categorie: Het Nieuwe Werken, Inclusief werkgeven, Kijkje in de keuken, Over Webmastery

Over Margaret Massop

Margaret is eigenaar van Webmastery en beheert websites en social media voor organisaties, waaronder Alzheimer Nederland. Met passie en visie helpt ze organisaties doelstellingen te behalen via internet.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>