Wij werken bij Webmastery volgens het nieuwe werken. Vanuit huis en inspelend op de behoefte van de klant. Daarnaast wil Webmastery bijdragen aan een betere samenleving door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt plek te bieden. Wat wij precies doen? Dit keer vertelt eigenaresse Margaret Massop over haar werkzaamheden.
#1 Wil je jezelf voorstellen?
“Ik heb tv-journalistiek gestudeerd en zit inmiddels 16 jaar in het internetvak. Eerst als projectmanager bij o.a. Hogeschool Rotterdam en het Wereld Natuur Fonds. En sinds 2009 met mijn eigen bedrijf. Ik hou ervan om creatief bezig te zijn. Privé doe ik dat in en rondom ons eigen huisje in Brabant, waar ik woon met Daniël, 2 honden en een kat. Ik schilder, fotografeer en schrijf graag. En ik heb de luxe dat ik mijn liefde voor creëren ook professioneel mag gebruiken. Dat kan dan concreet gaan om het maken van social media berichten, met teksten en foto’s waarmee ik het gevoel van mensen wil raken. Maar ook abstracter: om op internet kansen te signaleren voor opdrachtgevers en deze uit te werken tot concrete producten. Dat is ook creëren.”
#2 Wat doe je voor Webmastery?
“Ik doe de social media voor Alzheimer Nederland. Dit bestaat uit het verzamelen van alle content die erop moet of kan, hier een mooie contentmix van maken en dan de berichten schrijven, foto’s zoeken en het geheel plaatsen, en tenslotte de webcare verzorgen. Dus van het begin tot het eind, maar met veel overleg met mijn ‘collega’s’ bij Alzheimer Nederland. De leukste berichten om te maken zijn de fotogedichten die zo populair zijn dat ze gezien worden door honderdduizenden mensen.
Daarnaast zorg ik ervoor dat Webmastery goed loopt. Ik spreek regelmatig opdrachtgevers en potentiële opdrachtgevers, medewerkers en potentiële medewerkers. Verder organiseer ik workshops voor de medewerkers, erg leuk om te doen. En ik doe de administratie.”
#3 Op welk project ben je het meest trots?
“Dat is een makkelijke vraag: op Webmastery zelf! In 2012 realiseerde ik me dat er veel huisgebonden mensen thuis zitten met het stempel ‘arbeidsongeschikt’. Zonde, want met het nieuwe werken zou deze groep prima aan de slag kunnen. Bij social media is het zelfs juist een kracht dat mensen veel verschillende dagen vanuit huis willen werken. Ik heb toen Angélique aangenomen, die al 20 jaar thuis zat met agorafobie en duidelijk goed was met teksten, foto’s en computerprogramma’s. Dat ging zo goed, dat ik besloot m’n ogen open te houden voor meer opdrachtgevers, zodat ik meer mensen kon aannemen. De rest is geschiedenis: inmiddels werken we met z’n achten. En hebben we zelfs met onze manier van werken een ster op de Business Walk of Fame gewonnen!”