• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Zeg nog meer met de 140 tekens van Twitter

Door: Margaret Massop

twitter 140 tekens
Voor social mediabeheerders die soms wat meer ruimte nodig hebben in hun tweets is er goed nieuws. Dat wat zo heilig was voor Twitter, de 140 tekens inclusief alles wat je er qua foto’s en linkjes nog bij plaatste, is verleden tijd. Twitter rekent binnenkort de tekens voor de mediabijlagen namelijk niet meer mee.

Een tweet blijft dus wel maximaal 140 tekens lang, alleen als er een foto, video of url wordt bijgevoegd telt die link niet mee. Hierdoor krijg je als gebruiker de mogelijkheid langere begeleidende teksten bij media-tweets te posten.

Ook een toegevoegde gebruikersnaam (een mention) telt niet meer mee met de 140-tekens-limiet.

23 tekens per link

Foto’s en links kosten nu nog 23 tekens, zelfs als Twitter ze automatisch korter maakt. Veel mensen en ook bedrijven plaatsen naast een link ook nog een afbeelding. Dat zijn nog eens 23 tekens. Waardoor je als Twitteraar al 46 tekens minder te besteden hebt.

Limieten op Twitter

  • Foto’s – Op het aantal foto’s dat je kunt plaatsen bij een tweet zit een maximum van 4.
    Tip: Mocht je nu toch de behoefte hebben om in een keer meer foto’s te delen met je volgers, maak dan online met Pixlr Collage een leuke collage van je afbeeldingen en plaats die als één foto.
  • Links – Of er ook een limiet komt op het aantal links dat je als gebruiker kunt toevoegen is nog niet duidelijk.
  • Tekst – De 140 tekens blijven wel gewoon gehandhaafd verder, ondanks geruchten die een tijdje de ronde deden dat Twitter over zou stappen naar een maximum van 10000 tekens. Tegen zo’n hele boekwerk kwamen veel fervente Twitteraars in verweer.
  • DM – Bij privéberichten geldt overigens al een tijdje geen bovengrens meer. Maar zorg er als bedrijf zijnde wel voor dat je de andere Twitteraar, een klant of iemand met een vraag of een klacht, wel eerst volgt voordat je met elkaar achter de schermen in gesprek kunt gaan.

     

    twitter
    Voorbeeld van een tweet met fotocollage.

Voordeel mee doen

Nu was het natuurlijk wel een (leuke) sport om in 140 tekens je hele boodschap te brengen. Wat ervoor zorgde dat je direct to the point kwam en dus ook ruis achterwege liet. Toch kun je als bedrijf je voordeel doen met de nieuwe voorwaarden van Twitter.

  • Door 4 in plaats van 1 foto te gebruiken, val je nog meer in het oog aangezien gebruikers vaak sneller naar een mooie of pakkende afbeelding kijken dan naar tekst.
  • Naast de boodschap die je al wilde brengen, kun je nu ook nog afsluiten met een goede call to action.
  • De @Twittergebruiker telt niet meer mee, dus je kunt je boodschap aan iemand richten zonder tekens tekort te komen.

Einde aan .@

Ook aan andere functies wordt gesleuteld. Het is nu nog zo dat een tweet die begint met een@gebruikersnaam alleen op de tijdlijn verschijnt van degene aan wie de tweet is gericht en de personen die zowel verzender als ontvanger volgen. Dat werd door gebruikers al ondervangen door een punt aan het begin van de tweet te zetten. Vanaf nu is zo’n tweet echter ook gewoon op de tijdlijn van alle volgers te zien.

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook


  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Gepost op 8 september 2016
Categorie: Nieuws, Social Media, Twitter Tags: 140 tekens

Over Margaret Massop

Margaret is eigenaar van Webmastery en beheert websites en social media voor organisaties, waaronder Alzheimer Nederland. Met passie en visie helpt ze organisaties doelstellingen te behalen via internet.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>