Webmastery heeft een tegel op de Business Walk of Fame gewonnen! Eigenaresse Margaret Massop ontving de prijs uit handen van Lucille Werner van de LW-Foundation. Webmastery won de prijs vanwege onze creatieve aanpak om aan huis gebonden mensen aan te nemen om hen via het nieuwe werken tot social media manager op te leiden.
Webmastery beheert websites en social media voor bedrijven en organisaties. Ons bedrijf bestaat sinds 2012 en heeft vaste opdrachtgevers als Alzheimer Nederland, het Wereld Natuur Fonds en De Normaalste Zaak.
Het nieuwe werken
Het bijzondere van ons bedrijf is dat verschillende medewerkers huisgebonden zijn door een beperking en al het werk op afstand gebeurt. “In Webmastery heb ik het nieuwe werken gecombineerd met het betrekken van mensen die huisgebonden zijn,” zegt Margaret, zelf een ervaren projectmanager internet. “Het beheren van social media en websites leent zich hier perfect voor: dat moet juist gebeuren met flexibele tijden.”
Aangedragen door medewerker
Webmastery werd voor de prijs aangedragen door medewerker Angélique. Zij is volledig afgekeurd vanwege ernstige pleinvrees en paniekaanvallen en zat al twintig jaar in de WAO -letterlijk- thuis. Toen Margaret ontdekte dat ze goed was in online communicatie stimuleerde ze haar om als webmaster aan de slag te gaan.
Angélique: “Ik ben ontzettend blij dat ze mij deze kans heeft geboden en me alles heeft geleerd. Dat ze echt begaan is met mij en het mogelijk maakt dat ik kan werken.” De eigenaresse vindt het een eer om deze prijs te krijgen. “Vooral omdat je die beloning niet krijgt voor een mooi plan, maar omdat je het werken met mensen met een arbeidsbeperking in de praktijk brengt.”
Tegel op de Business Walk of Fame
De Lucille Werner Foundation beloont werkgevers die zich inzetten voor personen met een beperking. Webmastery krijgt nu een door kunstenaar Henk Schiffmacher gemaakte tegel op de speciale boulevard in het hart van de Zuidas in Amsterdam.