Wow! Wat werden we hier blij van. Op social media zagen we veel organisaties en personen inhaken op de #DagVanDeThuiswerker. Trots dat wij aan de wieg stonden van deze bijzondere dag. Trots dat we er dit jaar weer in slaagden om de mensen die altijd vanuit huis werken in het zonnetje te zetten.
Onze missie met de Dag van de Thuiswerker is tweeledig:
💪 Hardwerkende thuiswerkers op het voetstuk plaatsen, want zij zijn een applaus waard!
💪 Meer mensen ervan bewust maken dat er een groep mensen is die er níét vóór kiest om thuis te werken. Maar niet anders kan, bijvoorbeeld door een aandoening. Vanuit huis komen ze veel beter tot hun recht.
In totaal zagen we 331 berichten de revue passeren online. 331 keer een item over de Dag van de Thuiswerker. Met daarbij 301 gerelateerde reacties, reacties op die berichten die niet de #DagVanDeThuiswerker specifiek benoemen. Het leeuwendeel van de berichten had een positieve toon – ook niet zo gek! We zagen bedrijven die ‘m aangrepen om hun thuiswerkers in het zonnetje te zetten, tips voor “hybride werken” te lanceren of een race om de beste werkplek uit te schrijven.
Veelgebruikte hashtags
Vele verschillende #hashtags zagen we terugkomen. Van #homeoffice tot #thuiswerkplek en van #thuiskantoor tot #hybridewerken. Maar het meest populair waren: #thuiswerken, #duurzaam en #gezond. Goed om te weten voor volgend jaar. 😉 Door relevante tags te gebruiken, bereik je meer mensen. De #DagVanDeThuiswerker zagen we opduiken, maar de losse woorden ‘Dag van de Thuiswerker’ nog veel vaker.
De parels over #DagVanDeThuiswerker
Iedereen die iets heeft geplaatst over de Dag Van De Thuiswerker: bedankt! We vinden het hartstikke leuk dat jullie massaal aandacht geven aan mensen die altijd vanuit huiswerken. Ons #TeamWebcare kwam tijdens hun webcare-rondes de volgende diamantjes tegen op social media: