• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Janneke: “Fijn dat ik bij Webmastery de kans krijg om mijn talent te laten zien”

Door: Janneke Kaim

Medewerker Janneke Kaim is zelf misschien nog wel het meest verbaasd: bij haar vorige baan kon ze niet meer dan 8 uur per week werken. Op kantoor raakte zij namelijk snel overprikkeld. Een half jaar geleden startte ze bij Webmastery, vanuit huis. Inmiddels werkt ze maar liefst 20 uur per week en is haar Wajong-uitkering voorlopig stopgezet. Zojuist tekende ze haar vaste contract.

Bij Webmastery werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij werken vanuit huis met flexibele uren. Zo krijgen niet alleen huisgebonden mensen een kans, maar ook mensen die minder goed functioneren in een drukke kantooromgeving of beter tot hun recht komen als ze hun eigen tijd indelen. Dit geldt ook voor Janneke.

“Het verhaal van Janneke illustreert perfect waarom ik Webmastery gestart ben: sommige mensen lopen vast omdat ze op kantoor niet op hun best zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze arbeidsongeschikt zijn. Met het werken vanuit huis kan zo’n medewerker het heel goed doen. Zo goed, dat iemand zichzelf verbaast, zoals Janneke”, vertelt Margaret Massop, directeur van Webmastery.

Janneke’s open sollicitatie

“Jullie manier van werken spreekt mij ontzettend aan. Het lijkt mij een geweldige stap om (vanuit huis) aan het werk te gaan met webredactie en/of social media.” De open sollicitatie die Janneke eind vorig jaar naar Webmastery stuurde, was duidelijk. Ze wilde aan de slag! Al snel werd een kennismakingsgesprek via Skype ingepland. De wederzijdse klik tussen Janneke en Margaret was er. Maar na het kennismaken was er nog geen werk beschikbaar. Janneke bleef in Margarets gedachten. Een aantal weken later kreeg Margaret het zo druk, dat ze bedacht dat Janneke de webcare van Alzheimer Nederland voor haar rekening kon nemen. Janneke had tenslotte al ervaring met het werk als community manager.

Margaret geeft in haar vlog tips over de werving en selectie van medewerkers. Als voorbeeld vertelt ze hoe de sollicitatie en kennismaking met Janneke verliep en zij haar in dienst nam.

:

Uren rustig opbouwen

“Toen ze in dienst kwam, gaf Janneke aan dat zij maximaal 8 uur per week kon werken”, blikt Margaret terug. “Eerder probeerde zij meer uren te werken en gedeeltelijk op kantoor, maar dat ging niet zo goed. Wij zijn rustig begonnen, met 4 uur. We hebben goed in de gaten gehouden waar ze tegenaan liep, wat allemaal met een beetje out-of-the-box denken op te lossen was.”

Vanuit huis werken blijkt ideaal te zijn voor Janneke: “Vanwege het syndroom van Gilles de la Tourette en migraine-klachten ben ik snel overprikkeld op een kantoor”, legt zij uit. “Door de onrust op mijn werkplek bij mijn vorige baan kwam er weinig uit mijn handen en eenmaal thuis was ik kapot. Nadat ik startte bij Webmastery, bleek ik veel in mijn mars te hebben. Mijn werkzaamheden breiden steeds meer uit en ik vind het allemaal superleuk om te doen. Naast de webcare ben ik nu aan de slag met webredactie en social media voor verschillende opdrachtgevers.”

Een vast contract voor Janneke

Margaret: “Langzaam bouwden we Jannekes uren op, en inmiddels werkt zij 20 uur per week. Laatst vroeg ze mij of ik nog een klusje had, want ze had al haar werk gedaan en had zin om meer te doen. Inmiddels wordt haar Wajong-uitkering voorlopig niet meer uitbetaald, omdat ze met het werk bij Webmastery haar eigen salaris verdient. Dat wilde ik belonen met een vast contract.”

“Echt geweldig dat ik vast in dienst kom”, glundert Janneke. “Ik ben dankbaar voor de kans die ik krijg. Zo fijn dat er een bedrijf bestaat waar ik, ondanks mijn arbeidsbeperking, mijn talent volop kan laten zien. Er zijn dagen dat ik me minder fit voel, dan werk ik wat minder en op een goede dag doe ik wat meer. Het is heerlijk om aan de slag te zijn en deel uit te maken van het arbeidsleven. Zoveel uur per week, dat had ik zelf nooit verwacht. Wat voelt er nu beter dan je eigen geld verdienen?”

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook


  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Meer lezen

Margaret wint Libelle STER 2019 met het unieke concept van Webmastery
Zieke medewerker? Denk eens niet zwart-wit
Divosa interviewt Margaret en Janneke over het nieuwe werken

Gepost op 15 augustus 2017
Categorie: Het Nieuwe Werken, Inclusief werkgeven, Kijkje in de keuken Tags: huisgebonden, Janneke

Over Janneke Kaim

Janneke is communicatieadviseur en verzorgt de interne en externe communicatie van Webmastery. Ze laat graag zien dat mensen met een aandoening hier de kans krijgen om te werken. En dat we steengoed werk leveren en altijd op de hoogte zijn van de laatste trends op social media.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>