• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Social media inhakers van juli – geef je content een actueel haakje

Door: Sabine Banda

Wanneer je social media content baseert op storytelling, blijf je geloofwaardig en authentiek. Speel je dan ook nog in op een actuele gebeurtenis, eventueel met een goede dosis humor, dan heb je een geslaagde én bij jouw merk passende inhaker. Wij geven je de social media inhakers van juli.

In de maand juli staan deze gebeurtenissen op de kalender:

1 juli – keti-koti
1 juli – creative ice cream flavors day
1 juli – dag van de komkommer
1 juli – wimbledon t/m 14 jul
2 juli – wereld ufo dag
2 juli – i forgot day
3 juli – comic sans dag
3 juli – international plastic bag free day
3 juli – blijf uit de zon dag
4 juli – onafhankelijkheidsdag
5 juli – bikinidag
6 juli – internationale dag van de samenwerking
6 juli – wereld kus dag
6 juli – tour de france t/m 28 juli
6 juli – fried chicken day
6 juli – start zomervakantie in eerste regio
7 juli – dag van het sprookje
7 juli – wereld chocolade dag
7 juli – werelddag van vergeving
7 juli – vertel de waarheid dag
11 juli – formule 1 gp groot brittanië t/m 14 juli
11 juli – wereld bevolkingsdag
12 juli – bospop t/m 14 juli
12 juli – north sea jazz t/m 14 jul
13 juli – dag van de franse frietjes
14 juli – keverdag15 juli – hoveniersmaandag
16 juli – werelddag van de slang
16 juli – nijmeegse vierdaagse t/m 19 juli
17 juli – wereld emoji dag
17 juli – perzikijsdag
17 juli – hotdogdag
18 juli – internationale nelson mandela dag
18 juli – kaviaardag
18 juli – zwarte cross t/m 21 jul
19 juli – tilburgse kermis t/m 28 juli
21 juli – nationale feestdag belgië
21 juli – junkfood dag
22 juli – start bouwvak eerste regio
22 juli – hangmatdag
22 juli – roze maandag
24 juli – tequiladag
24 juli – neven en nichtendag
25 juli – dag buiten de tijd
25 juli – formule 1 gp duitsland t/m 28 juli
26 juli – zomercarnaval (t/m 27 jul)
26 juli – tomorrowland t/m 29 juli
26 juli – oom en tantedag
26 juli – praat in een lift-dag
27 juli – amsterdam gay pride
28 juli – wereld hepatitis dag
28 juli – wereld natuurbeschermingsdag
28 juli – melkchocoladedag
28 juli – systeembeheerdersdag
29 juli – lasagnedag
29 juli – wereld tijger dag
30 juli – internationale dag van de vriendschap
30 juli – cheesecakedag
30 juli – dag van de schoonvader
30 juli – vriendschapsdag
31 juli – wereld ranger dag

7 tips voor een goede inhakers

Een goede inhaker…

  1. Is actueel
    Een inhaker haakt in op actuele gebeurtenissen of feestelijke gelegenheden. Degene die het eerst met een geslaagde inhaker komt, krijgt vaak de meeste positieve aandacht. Het loont dus de moeite om voor terugkerende gebeurtenissen als kerst, Pasen, oud en nieuw, maar ook voor Valentijnsdag, Complimentendag en natuurlijk schrikkeldag een inhaker paraat te hebben. Gebruik de inhaakkalender om geen enkele dag te vergeten.
  2. Heeft humor
    Vaak hebben inhakers humor, maar ze mogen ook informatief of ontroerend van karakter zijn. Schakel de hulp in van collega’s, vrienden of familieleden om samen tot de meest originele ideeën te komen.
  3. Is relevant
    Maak vervolgens een tagcloud van alle elementen die met de actualiteit te maken hebben. Gebruik Google om leuke weetjes en interessante informatie te vinden.
  4. Haakt in op imago
    Zoek in de tagcloud de overeenkomsten met je merk. Het belangrijkste van een goede inhaker is namelijk dat het bijdraagt aan het imago, oftewel de smoel, van je merk.
  5. Staat vroeg op social media
    Heb je een inhaker gemaakt voor een feestdag? Plaats de afbeelding dan lekker vroeg op de dag op social media. Om acht uur in de ochtend is een prima tijd.
  6. Wordt gemonitord
    Houd vervolgens goed in de gaten wat er met je inhaker gebeurt: wordt er over gepraat en zijn er reacties? Dat is mooi en het is dan zaak daar direct op in te spelen: monitoren dus!
  7. Valt op met een hashtag
    Een goede inhaker is één, opvallen doe je vervolgens door er de goede hashtags bij te kiezen en zo je doelgroep te bereiken.
Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Email

Meer lezen

Social media inhakers van april 2023: Autismeweek, Collegadag en Dag van de Aarde
Socialmedia-inhakers van maart 2023: Dag van de Thuiswerker, Boekenweek en start lente
Dit zijn ze: de socialmedia-trends van 2023

Gepost op 30 juni 2019
Categorie: Facebook, Instagram, Social Media, Tips Tags: content, inhakers, inhakers juli, social media

Over Sabine Banda

Sabine is social media manager. Het schrijven en plaatsen van online teksten: daar ligt haar passie. De juiste toon vinden met de juiste opmaak. Goochelen met woord en beeld. Totdat alle puzzelstukjes op de juiste plek vallen.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>