Wanneer je socialmedia-content baseert op storytelling, blijf je geloofwaardig en authentiek. Speel je dan ook nog in op een actuele gebeurtenis, eventueel met een goede dosis humor, dan heb je een geslaagde én bij jouw merk passende inhaker.
Wij zetten de socialmedia-inhakers van februari 2023 op een rij, die je kunt gebruiken als nonprofit-organisatie, goed doel, gezondheidsfonds of social enterprise.
Socialmedia-inhakers van februari 2023
2 februari – #OptimistDay
4 februari – #WereldKankerdag
4 februari – #WearRedDay
6 februari – #ZeroToleranceDay, #DagTegenVrouwenbesnijdenis
6 februari – start #WeekvanhetOorsuizen
6 februari – start #WeekvandeEuthanasie
8 februari – #DagvanhetZelfvertrouwen
9 februari – #KiespijnDag
10 februari – #WereldPeulvruchtendag
10 februari – #WarmeTruienDag
11 februari – #WereldZiekendag
11 februari – #Europese112dag
11 februari – #DagvanMeisjesenVrouwenindeWetenschap
12 februari – #DarwinDag, #DarwinDay
12 februari – #DagvanhetHuwelijk, #WorldMarriageDay
12 februari – #AutismSunday
13 februari – #Epilepsyday, #50MillionSteps
13 februari – start #Hartekindweek
14 februari – #Valentijnsdag
14 februari – #BookgivingDay
15 februari – #DagvandeBetaaldeLiefde
15 februari – #WereldKinderkankerdag
16 februari – #InnovationDay
17 februari – #Doevriendelijkdag
17 februari – #RandomActsOfKindnessDay
18 februari – start #voorjaarsvakantie regio zuid
18 februari – start #carnaval
20 februari – #DagvanSocialeRechtvaardigheid, #SocialJusticeDay
21 februari – #DagvandeMoedertaal
22 februari – #DagvanhetSlachtoffer
22 februari – #WereldDenkDag, #WorldThinkingDay
22 februari – #WereldYogaDag, #WorldYogaDay
22 februari – #BeHumbleDay
23 februari – #PinkDay, #PinkShirtDay
25 februari – start #voorjaarsvakantie regio noord en midden
25 februari – #HerdenkingFebruaristaking
26 februari – #CarpeDiemDay
27 februari – #AnosmieDag
27 februari – #WorldNGODay
28 februari – #ZeldzameZiektendag, #RareDiseaseDay
28 februari – #InternationaleRSIDag, #RSIAwarenessDay
Jaaroverzicht inhakers
Wil je het jaar vooruitwerken of terugkijken? Hieronder kun je doorklikken naar iedere gewenste maand.
7 tips voor een goede inhakers
Een goede inhaker…
- Is actueel
Een inhaker haakt in op actuele gebeurtenissen of feestelijke gelegenheden. Degene die het eerst met een geslaagde inhaker komt, krijgt vaak de meeste positieve aandacht. Het loont dus de moeite om voor terugkerende gebeurtenissen als kerst, Pasen, oud en nieuw, maar ook voor Valentijnsdag, Complimentendag en natuurlijk schrikkeldag een inhaker paraat te hebben. Gebruik de inhaakkalender om geen enkele dag te vergeten. - Heeft humor
Vaak hebben inhakers humor, maar ze mogen ook informatief of ontroerend van karakter zijn. Schakel de hulp in van collega’s, vrienden of familieleden om samen tot de meest originele ideeën te komen. - Is relevant
Maak vervolgens een tagcloud van alle elementen die met de actualiteit te maken hebben. Gebruik Google om leuke weetjes en interessante informatie te vinden. - Haakt in op imago
Zoek in de tagcloud de overeenkomsten met je merk. Het belangrijkste van een goede inhaker is namelijk dat het bijdraagt aan het imago, oftewel de smoel, van je merk. - Staat vroeg op social media
Heb je een inhaker gemaakt voor een feestdag? Plaats de afbeelding dan lekker vroeg op de dag op social media. Om acht uur in de ochtend is een prima tijd. - Wordt gemonitord
Houd vervolgens goed in de gaten wat er met je inhaker gebeurt: wordt er over gepraat en zijn er reacties? Dat is mooi en het is dan zaak daar direct op in te spelen: monitoren dus! - Valt op met een hashtag
Een goede inhaker is één, opvallen doe je vervolgens door er de goede hashtags bij te kiezen en zo je doelgroep te bereiken.