• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Ons werk
    • Webcare
    • Contentcreatie
    • Webredactie
  • Ons team
    • Ons team
    • Vacatures ↗
  • Onze impact
    • Onze impact
    • Kantoorbaan op de schop
    • Dag van de Thuiswerker
  • Onze tarieven
  • Contact
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
    • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Een bedrijfspagina op LinkedIn: kleine moeite, groot bereik

Margaret Massop · dec 8, 2016 ·

LinkedIn, LinkedIn-bedrijfspagina, bedrijfspagina

De waarde van een bedrijfspagina op LinkedIn wordt steeds groter. Waar op Twitter zelfs met drieduizend volgers het berichtbereik vaak op duizend blijft hangen, komt dit bij LinkedIn regelmatig boven het aantal volgers uit. Als het gaat om de hoeveelheid bezoekers naar bedrijfswebsites is LinkedIn bovendien de belangrijkste schakel van sociaal verkeer. Tijd dus voor organisaties om (meer) in LinkedIn te investeren.

Om bedrijven extra te motiveren, heeft LinkedIn recentelijk een aantal wijzigingen doorgevoerd om het hebben van een bedrijfspagina nog aantrekkelijker te maken. Zo is er een nieuwe vormgeving gelanceerd, is de beheerdersinterface voortaan ook in het Nederlands beschikbaar, kunnen er meerdere video’s worden geplaatst en zijn vacatures voortaan op de eigen pagina te zien. Zelf noemt LinkedIn deze update de ‘Next generation’.

Webmastery beheert de LinkedInpagina’s van Alzheimer Nederland, Op naar de 100.000 banen, De Normaalste Zaak en natuurlijk die van onszelf: Webmastery. Wij delen graag onze tips:

Een LinkedIn-bedrijfspagina voor je bedrijf starten

LinkedIn, LinkedIn-bedrijfspagina, bedrijfspagina

Om een succesvolle bedrijfsaccount op LinkedIn te beheren, is het allereerst van belang om een bedrijspagina te maken. Zo doe je dit:

  • Log in op je LinkedIn-account. Klik in het menu op de optie ‘bedrijven’.
  • Helemaal rechts op de pagina die nu opent, staat een gele button met de tekst ‘toevoegen’. Klik hier op.
  • Vul de bedrijfsnaam en het e-mailadres van het bedrijf in. Het is alleen mogelijk om een bedrijfspagina toe te voegen als je bedrijf een eigen e-maildomein heeft. Bedrijven met e-maildomeinen zoals gmail.com en hotmail.com kunnen dus geen bedrijfspagina aanmaken. Klik na het invullen van het formulier op doorgaan.
  • Ter verificatie van het account stuurt LinkedIn een e-mail naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Klik in deze mail op de bevestigingslink.
  • Gefeliciteerd, de bedrijfspagina is klaar! Nu de basis staat, kun je aan de slag met het inrichten van de pagina. Zorg ten eerste voor een duidelijke, pakkende en complete beschrijving van je bedrijf. Gebruik zo veel mogelijk termen waar potentiële klanten naar zullen zoeken.

Vergeet ook niet om de URL van je website te vermelden. Voeg daarnaast een bedrijfslogo toe en een banner die aansluit bij je huisstijl. Op deze manier kunnen bezoekers je bedrijfspagina herkennen. Het is belangrijk dat je de informatie over je bedrijfspagina volledig invult. Is het profiel incompleet, dan is de kans groot dat je potentiële klanten of werknemers misloopt.

Een LinkedIn-bedrijfspagina onder de aandacht brengen

LinkedIn, LinkedIn-bedrijfspagina, bedrijfspagina

Wie eenmaal een LinkedIn-bedrijspagina heeft, wil natuurlijk graag dat deze bezoekers trekt. Hiervoor zijn in de eerste plaats volgers nodig. Vraag aan medewerkers of ze de pagina willen volgen en deze aan hun LinkedIn-profiel kunnen koppelen. Als ze al aan hebben gegeven dat ze bij het bedrijf werken, en de naam op de juiste manier geschreven, dan worden hun profielen automatisch aan de pagina gekoppeld. Is dit niet het geval, dan kun je de bedrijfsnaam op de volgende manier aanpassen:

  • Houd de cursor boven aan de homepage boven ‘Profiel’. Klik op ‘Profiel bewerken’.
  • Scroll naar het onderdeel ‘Ervaring’. Klik op de functie die je wilt bewerken.
  • Klik naast de bestaande bedrijfsnaam op de link ‘Bedrijf wijzigen’.
  • Voer de volledige bedrijfsnaam in.
  • Selecteer de juiste bedrijfsnaam in de keuzemenulijst.
  • Klik op ‘Opslaan’.

Het plaatsen van berichten op een bedrijfspagina

bedrijfspagina, LinkedIn, LinkedIn-bedrijfspagina, tips

Voordat je berichten gaat plaatsen, is het belangrijk dat je nadenkt over een strategie. Waar staat jouw bedrijf voor? Wie is je (potentiële) doelgroep? Wat wil je met je berichten bereiken? Welke content wil je op LinkedIn delen? Besef dat LinkedIn een ander platform is dan Facebook of Twitter. Je kunt dus niet lukraak berichten overnemen. (Herschrijven naar de juiste tone of voice kan wel.)

Dit zijn onze tips:

  • Begin met drie berichten per week. Houd deze kort een bondig: maximaal drie regels tekst. Wil je graag reacties op je bericht? Stel dan vragen of begin een discussie. Vergeet ook niet om video of afbeeldingen toe te voegen. Berichten met visuele content trekken 94% meer bereik.
  • Zorg dat je volgers krijgt. Vraag als eerste medewerkers en andere influencers of ze berichten willen liken en/of delen. Dit kan per e-mail of via een persoonlijk bericht. Hebben ze dit een aantal keren gedaan, dan komen nieuwe berichten vanzelf in hun tijdlijn te staan.
  • Laat ook de buitenwereld weten dat je een LinkedIn-pagina hebt. Schrijf er over in je nieuwsbericht en op je website, neem een permanente link op in de footer van de website, de nieuwsbrief en in e-mailhandtekeningen. Vraag ook alle medewerkers dit te doen.

Uitbesteden van een bedrijfspagina

Wie deze tips volgt, is verzekerd van een goede basis voor een bedrijfspagina op LinkedIn. Uiteraard vraagt dit wel om beheer en onderhoud. Is hier geen tijd voor? Of ontbreekt de kennis hiervoor in huis? Webmastery kan helpen bij het opzetten en monitoren van een bedrijfspagina.

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook



  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Meer lezen

Crossmediale contentcreatie voor campagnes rondom themadagen/weken: 5 tips voor meer betrokkenheid

Sociale media zijn niet per se een springplank; zet daarom in op zero-bait content

Netpanel Ruigrok is weer uit. Hoe kan het jou helpen om je socialmedia-strategie scherp te houden?

LinkedIn, Social Media bedrijven, LinkedIn, LinkedIn-bedrijfspagina's, social media, tips

Over Margaret Massop

Margaret is eigenaar van Webmastery en beheert websites en social media voor organisaties, waaronder Alzheimer Nederland. Met passie en visie helpt ze organisaties doelstellingen te behalen via internet.

Neem contact op voor meer informatie

  • Bluesky
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • TikTok
  • YouTube

Webmastery is een social enterprise

  • Ons werk
  • Ons team
  • Onze impact
  • Onze tarieven
  • Contact
  • Wij maken van je scrollers volgers en van je volgers fans. 🖤Interesse?