• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

5 Bijzondere Facebookberichten van gezondheidsfondsen

Door: Margaret Massop

Ik heb de eer om de Facebookpagina van Alzheimer Nederland te mogen bijhouden. Daarvoor gluur ik graag bij de buren. Met welke Facebookberichten scoren Nederlandse gezondheidsfondsen? Wat zijn de do’s en don’ts van concullega’s?

Dit zijn de vijf meest bijzondere Facebookberichten die ik de afgelopen maanden tegenkwam:

1. #Downsideup bij Stichting Downsyndroom

Stichting Downsyndroom - #downsideup

Op Wereld Downsyndroomdag vraagt Stichting Downsyndroom volgers om hun profielfoto om te draaien: #DownSideUp. Wat je op Facebook makkelijk blijkt te kunnen doen. Een origineel idee.

Do’s: een goede hashtag met een leuke woordspeling, een uitleg in de bovenbanner.

2. #Dekortstebaanooit bij de Hartstichting

Hartstichting - Meld je ook aan voor ‪#‎dekortstebaanooit‬.

Originele, vlotte video van de Hartstichting waarin ze mensen oproepen zich aan te melden voor #dekortstebaanooit, namelijk die van collectant. Wat opvalt is dat de webcare goed geregeld is. Iedereen krijgt een persoonlijke reactie. Bij een oproep voor collectanten die betaald wordt ingezet op Facebook, komen nog wel eens negatieve reacties.

Do’s: leuke video, goede webcare, de video bovenaan de Facebookpagina vastpinnen.

3. Schattige snoetjes bij Metakids

Schattige snoetjes bij Metakids

Een oproep om donateur te worden is lastig breed gedeeld te krijgen. Maar de stichting Metakids lukt het met deze schattige snoetjes. Door Zoë en Dex bij naam te noemen, wordt de oproep heel persoonlijk.

Do’s: de kids bij naam noemen (maar doe dat alleen met toestemming van de ouders).

4. Wijze oudere dames bij Fonds Psychische Gezondheid

Oude dames geven advies bij Fonds Psychische Gezondheid

Fonds Psychische Gezondheid haakt in op de Day of Happiness met deze sprekende video van wijze oudere dames. Met op hun eigen manier een knuffelbaar uiterlijk.

Do’s: video zelf uploaden in plaats van een YouTubevideo is goed voor je bereik (maar let wel op de copyright van de video).

5. ‘Like om jouw steun te geven’, bij Prinses Beatrix Spierfonds

likesteun

Even knuffelbaar als hartverscheurend is deze oproep van het Prinses Beatrix Spierfonds. Opvallend vind ik de oproep ‘Like om jouw steun te geven!’. Een oproep die soms te commercieel overkomt, valt hier toch niet uit de toon. En het heeft effect. Het bericht is 1.400 keer geliked. Ook wij liken het bericht uit hoop dat dit op enige manier zorgt voor meer bekendheid, meer fondsen en uiteindelijk een oplossing voor Riley.

Do’s: vragen om steun door een like, zonder om geld te vragen.

Benieuwd hoe de verschillende gezondheidsfondsen het op Facebook doen? Bekijk onze Benchmark Gezondheidsfondsen.

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook


  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Gepost op 16 juli 2016
Categorie: Facebook, Goede doelen

Over Margaret Massop

Margaret is eigenaar van Webmastery en beheert websites en social media voor organisaties, waaronder Alzheimer Nederland. Met passie en visie helpt ze organisaties doelstellingen te behalen via internet.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>