Als je op social media een oproep plaatst, doet dat dan namens een collega. Het verzoek om te delen werkt dan beter. Margaret
De medewerkers van Webmastery maken met elkaar tientallen social media berichten per week. Daarbij ontdekken ze vaak handigheidjes en manieren om nog beter resultaat te boeken. Deze tips delen we graag met jou. Dit keer komt ‘ie van Margaret.
“Bij Alzheimer Nederland krijg ik soms de vraag een oproep te plaatsen op social media, bv om vrijwilliger te worden of om mee te werken aan interviews. Deze berichten krijgen vaak niet veel bereik, omdat er geen nieuws gemeld wordt en de keuze voor de foto vaak lastig is.
Sinds kort plaats ik een dergelijk bericht met de naam en foto van de collega die het vraagt erbij. De volgers vervolgens vragen om het bericht te delen voelt dan ook minder als zelfverheerlijking. Je vraagt het voor die collega. En het werpt zijn vruchten af: de berichten krijgen meer bereik. Deze tactiek schijnt overigens ook goed te werken bij het plaatsen van vacatures.”
De oproepen gemaakt door Margaret, vanuit een collega binnen Alzheimer Nederland: