Corona zette de wereld op z’n kop dit jaar. En hoewel wij al gewend waren aan werken vanuit huis, moesten ook wij bijschakelen. Er was opeens meer focus voor de online aanwezigheid van organisaties. Het resultaat? We hebben dit jaar meer impact gemaakt. Ons team is uitgebreid met nieuwe mensen uit onze doelgroep. Dit zijn mensen die door een aandoening niet tot hun recht komen op kantoor.
Met de komst van het coronavirus naar Nederland schoolden we ons in sneltreinvaart bij in crisiscommunicatie. Superhandig voor de gezondheidsfondsen die we als opdrachtgever hebben. Hierdoor konden we vragen van hun honderdduizenden volgers beantwoorden en hen een hart onder de riem steken. Dankbaar werk!
Meer waardering voor thuiswerkers
Tijdens de eerste lockdown heb ik andere werkgevers mogen adviseren over het aansturen van een organisatie waarbij iedereen vanuit huis werkt. Ik doe dit samen met mijn team immers al acht jaar. De aandacht die er opeens was voor thuiswerken, gebruikten we om mensen te laten zien welke kansen het biedt voor mensen met een aandoening. Dit deden we met de blogserie thuiswerkvoordelen.

Een positief effect van de coronacrisis vind ik dat er meer waardering is gekomen voor mensen die hele dagen vanuit huis werken. Veel Nederlanders weten nu: dat klinkt makkelijker dan het is. Ook vind ik het geweldig dat veel cursussen die je vroegah alleen op locatie kon volgen, nu online beschikbaar zijn. Dit biedt veel kansen voor huisgebonden mensen. Ik hoop dat dat zo blijft, ook na corona.
In 2021 roepen we op om mensen die altijd vanuit huis werken in het zonnetje te zetten op de Dag van de Thuiswerker 👩💻🏡. Lees meer >>
Meer focus op online aanwezigheid
Toen duidelijk werd dat het nog wel eens een lange zit kon worden met corona, verlegden veel organisaties hun focus naar hun online aanwezigheid. Zowel bestaande als nieuwe opdrachtgevers vroegen ons om hulp.
Ik vind het fijn dat er steeds meer opdrachtgevers zijn die we een alles-in-1-service mogen bieden. Van socialmedia-redactie tot webcare. En van zoekmachineoptimalisatie tot het maken van Facebook ads. Onze meerwaarde verhoogt daardoor. Door webcare weten we bijvoorbeeld precies wat leeft bij de achterban en daar passen we onze redactie op aan. Andersom is webcare makkelijker als wij alle ins en outs kennen van het artikel dat we gedeeld hebben.
Dit jaar kregen we er geweldige, nieuwe opdrachtgevers bij, waaronder Maag Lever Darm Stichting, Longfonds, Dokters van de Wereld en Platform Ruimte voor Lopen. Ook de Kinderpostzegelactie vond dit jaar voor een groot deel online plaats. Met het hele team hebben wij de moderatie en webcare opgepakt.
Mooi aan het rijtje nieuwe opdrachtgevers vind ik dat het stuk voor stuk goede doelen zijn. Organisaties met dezelfde normen en waarden als Webmastery: wij streven allemaal naar een wereld waarin iedereen mee kan doen op zijn of haar manier en hulp krijgt als dat nodig is.
Meer impact door nieuwe teamleden
Door al dit nieuwe werk zag ik mijn team niet alleen in kennis en kunde groeien, maar ook in aantallen. Er kwamen vier mensen het webcareteam versterken: Michelle, Rosanne, Rachel en Lara. Stuk voor stuk mensen waar ik ontzettend blij mee ben. Door deze groei versterkten we onze impact: ons sociale vuurtje laait verder op.

In het voorjaar 2021 verwachten we zelfs weer nieuwe medewerkers aan te kunnen nemen. Hou onze vacaturepagina daarvoor in de gaten.
Wil jij onze missie steunen om huisgebonden mensen werk te bieden? Volg ons dan op social media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok en Pinterest.