• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

Nieuwe zoekfunctie Facebookpagina’s biedt kansen

Door: Margaret Massop

zoeken

Nieuwe zoekfunctie

Facebook heeft een nieuwe functie toegevoegd. Je kunt vanaf nu bedrijfspagina’s doorzoeken met behulp van een zoekfunctie. De zoekfunctie is te vinden als eerste optie in de linkerkolom. Probeer het maar eens:

Zoek op ‘gedicht’ op de pagina van Alzheimer Nederland
Zoek op ‘Angélique’ op de pagina van Webmastery
Zoek op ‘Olifant’ op de pagina van de WNF-Rangerclub

De nieuwe zoekfunctie is niet alleen handig voor bezoekers van de Facebookpagina (en de social media managers niet te vergeten). Het biedt ook kansen voor de bedrijven en organisaties achter de Facebookpagina.

Langere levensduur Facebookberichten

Tot nu toe hadden Facebookberichten een zeer korte levensduur. De tijd dat een bericht in de tijdlijn van volgers verschijnt, zodat ze hem kunnen liken, delen en erop kunnen reageren is gemiddeld 22 uur. Daarna ondersneeuwen berichten van vrienden en andere Facebookpagina’s het bericht. Je moest flink doorzettingsvermogen hebben om een bericht van een aantal weken of maanden terug te vinden.

De nieuwe zoekfunctie zorgt ervoor dat ook oude berichten makkelijk gevonden, en opnieuw gedeeld kunnen worden. Dit geeft de kans dat berichten op initiatief van volgers ‘gereanimeerd’ worden als zij besluiten er opnieuw op te reageren.

De zoekfunctie is nog niet vergelijkbaar met die van YouTube en Pinterest, waar je door alle pagina’s tegelijk kan zoeken, en video’s en foto’s eeuwig lijken te kunnen circuleren. Maar toch zal het wel bijdragen aan een langere levensduur van berichten.

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook


  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Gepost op 31 maart 2016
Categorie: Social Media

Over Margaret Massop

Margaret is eigenaar van Webmastery en beheert websites en social media voor organisaties, waaronder Alzheimer Nederland. Met passie en visie helpt ze organisaties doelstellingen te behalen via internet.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>