Onze Claudia schreef er al eerder over: Scoren op LinkedIn met je organisatie: zo vang je de aandacht. LinkedIn groeit en groeit. Hoe lift je nu mee op die groei? Één van de meest recente features die je daarmee kan helpen: LinkedIn commitments.
Vind de LinkedIn commitments via ‘de Profile completeness tool’
Heb jij ze al ontdekt op de LinkedIn-pagina van jouw organisatie? Commitments? Met de ‘profile completeness tool’ van LinkedIn kun je zien hoe compleet jouw bedrijfspagina op dit moment is. Als je nog niet eerder hebt gehoord van deze LinkedIn commitments, dan heeft jouw bedrijfspagina op dit moment nog minstens één stap openstaan. Nog één stap voordat jouw pagina compleet is.

Waar sta jij voor?
Je benoemt ze vast al her en der op je LinkedIn-bedrijfspagina: de waarden van jouw organisatie. Met commitments heb je nu de mogelijkheid ze bij elkaar te brengen en toe te lichten. Dit is niet alleen interessant voor werkzoekenden, maar ook heel waardevol voor potentiële opdrachtgevers, mogelijke donateurs en mensen die geïnteresseerd zijn in het onderwerp dat jij behartigt.
De commitments die je kunt selecteren, zijn:
- Gelijke kansen, diversiteit en inclusie;
- Carrièregroei en leren;
- Balans tussen werk en privé;
- Sociale impact;
- Zorg voor het milieu.
Bewijs voor jouw commitments
Niets is zo simpel als een vinkje zetten. Brutalen hebben de halve wereld, toch 😉? Maar daar steekt LinkedIn een stokje voor. Je kunt natuurlijk wel alle bovengenoemde commitments aanvinken, maar je moet er ook bewijs voor leveren. Je moet laten zien dat jouw bedrijf ook écht ‘gecommit’ is aan die waarden.
Doe dat bijvoorbeeld met:
- De uitkomsten van een onderzoek binnen jouw bedrijf (gelijke kansen, diversiteit en inclusie);
- Jouw trainingsprogramma (carrièregroei en leren);
- De flexibele werkuren die je aanbiedt (balans tussen werk en privé);
- De non-profit partners waar je mee werkt (sociale impact);
- Certificaten (zorg voor het milieu).
Wat zijn onze waarden? De LinkedIn commitments van Webmastery
Als Social Enterprise hebben wij natuurlijk de commitment ‘sociale impact‘ hoog in het vaandel staan. Door mensen met een aandoening op te leiden tot vakprofessionals in redactie en webcare, dragen we als impact onderneming bij aan een betere samenleving. We creëren verbinding en geven talent een kans.
Maar ook de commitments ‘gelijke kansen, diversiteit en inclusie‘ en ‘balans tussen werk en privé’ vinden bij ons een weg door de hele organisatie heen. We laten geregeld onze stem horen als het gaat om stigmatisering van mensen met een aandoening en mengen ons actief in discussies op social media. We vertellen én bewijzen welke kansen mensen met een aandoening krijgen als werkgevers flexibeler omgaan met werklocaties en -tijden. Bij ons werkt iedereen bijvoorbeeld vanuit huis. De één werkt ‘s avonds, de ander 4 uur, verspreid over de hele dag.
Wat zijn jouw LinkedIn commitments?
We zijn benieuwd: wat zijn de commitments van jouw organisatie? Mocht je hulp kunnen gebruiken om deze toe te voegen aan jouw LinkedIn-bedrijfspagina: laat het ons gerust weten.