• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Webmastery

Social Media & Webredactie

  • Social media & webredactie
    • Communitymanagement
    • Socialmedia-redactie
    • Webredactie
  • Social enterprise
    • Onze impact
    • In de media
    • Opdrachtgevers
    • Dag van de Thuiswerker
    • Toolkit
    • Jaarverslagen
  • Medewerkers
    • Medewerkers
    • Vacatures
  • Nieuws
    • Nieuws
    • Gratis nieuwsbrieven
  • Contact
    • Onze tarieven
  • Privacybeleid
  • Show Search
Hide Search

3 vragen aan medewerker Lottie Herfkens

Door: Margaret Massop

De dynamische wereld van online communicatie, daar valt volgens medewerker Lottie Herfkens nog veel te ontdekken. En dat doet ze graag voor Webmastery, en wel volgens het Nieuwe Werken. Vaak vanuit huis, maar bijvoorbeeld ook op een flexplek bij de klant. In dit interview vertelt Lottie over haar werkzaamheden.

#1 Wil je jezelf voorstellen?

lottie_annateresa“Ik heb Geschiedenis aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden gestudeerd en daarna Kunstgeschiedenis en Journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens mijn laatste stage kwam ik op een nieuwe media-instituut terecht. Daar kreeg ik de opdracht om een website te maken.

De smaak te pakken

Het was 1997, het wiel was nog maar net uitgevonden. Ik had meteen de smaak te pakken. Na afloop van mijn stage ben ik (naast mijn volgende studies) als content manager bij het Groninger Museum aan de slag gegaan. Het was een spannende tijd. Er waren nog helemaal geen budgetten voor online, dus als ik iets gesponsord wist te regelen, vond iedereen het wel best.

Offline en online

Ik heb een 3D-model van het Museum laten ontwikkelen en samen met collega’s het eerste sms-project ooit van een museum opgezet. Nadien heb ik bij verschillende bedrijven gewerkt, zoals KRO/NCRV, Sdu Uitgevers, a.s.r. en de Vrije Universiteit Amsterdam. Altijd op het gebied van communicatie en marketing, altijd een combinatie van offline en online communicatie. En behalve web dus sinds een jaar of tien ook op het gebied van social media. Na al die jaren verveelt het nog steeds niet.

Privé ben ik al 17 jaar gelukkig met mijn lief, Martin. We wonen samen aan de rand van het centrum van Amsterdam, in een prachtig appartement. Ik vind het heerlijk om naar musea te gaan, of naar de film, lekker uit eten met vrienden of om een te drankje doen. Maar alleen op de bank met iets te lezen vind ik ook zalig. En, oh ja: ik sport heel graag en veel.”

#2 Wat doe je voor Webmastery?

“Ik houd voor Alzheimer Nederland en Deltaplan Dementie de Twitter- en LinkedIn-accounts bij. Erg leuk om te doen, omdat je merkt dat het onderwerp steeds meer gaat leven. We hebben de afgelopen maanden echt stappen gemaakt qua bereik en betrokkenheid van onze volgers. Daarnaast heb ik in de afgelopen zomervakantie mijn collega’s vervangen. Fijn, want nu weet ik meer van wat Webmastery doet.

Elk account kent zijn moreslottie_2

Ook heb ik er veel van geleerd: elk social media-account kent zijn eigen mores, elke post vraagt om een eigen specifieke benadering. Daarnaast brainstorm ik regelmatig met Margaret over ideeën en de aanpak van (nieuwe) projecten. We zijn een goed team: we hebben allebei veel ervaring op dit gebied, hebben liefde voor het vak en hebben dezelfde snelle denkwijze.
Ook geef ik workshops en advies aan (potentiële) klanten. Vanaf november ga ik bovendien meewerken aan de blogs voor NedKAD en het Twitter-account van Webmastery bijhouden.”

#3 Op welk project ben je het meest trots?

“Recentelijk zijn we begonnen met second screenen. De eerste keer dat ik dat voor Webmastery deed, was tijdens de Zomergasten-uitzending met Andrea Maier in augustus. Dat werd enorm goed opgepakt. Drie van de tweets die ik heb verstuurd, eindigden in de top tien van die maand. Kortgeleden heb ik gesecondscreend tijdens de finale van Dance, Dance, Dance. Kees Tol en Annemarie Keizer (de vrouw van Simon) dansten mee voor Alzheimer Nederland. Mee twitteren, snel beelden bewerken naar bruikbare foto’s, kijken en reageren op tweets van anderen geeft echt een onwijze kick. Als dan ook nog blijkt dat er positief op wordt gereageerd, zowel door andere Twitteraars als binnen Alzheimer Nederland: dat is te gek.”

Interessant? Deel de blog met vrienden en collega's.


  • Facebook


  • Twitter


  • Linkedin


  • Whatsapp


  • Email

Gepost op 24 oktober 2016
Categorie: Kijkje in de keuken

Over Margaret Massop

Margaret is eigenaar van Webmastery en beheert websites en social media voor organisaties, waaronder Alzheimer Nederland. Met passie en visie helpt ze organisaties doelstellingen te behalen via internet.

Neem contact op voor meer informatie

Webmastery is een social enterprise

  • Social media & webredactie
  • Social enterprise
  • Medewerkers
  • Nieuws
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Zoek jij een baan op maat? Vanuit huis, met flexibele uren en werkzaamheden waar je energie van krijgt?Check onze vacatures >>