Al bijna vijf jaar werken we voor Diabetes Fonds. Een opdrachtgever waar alles samenkomt: strategie, analyse, redactie en community-management. “Dat voelt echt als samen werken aan doelen van onze organisaties”, klinkt Arno Willemse tevreden over de digitale lijn. “Webmastery speelt een belangrijke rol in de uitvoering en monitoring van de socialmedia-kanalen.”
Waar wij volgens de socialmedia-specialist in uitblinken, is ons gevoel voor strategie. “Hierdoor weten jullie onze missie iedere keer weer te vertalen naar aansprekende en toegankelijke content. Dat is fijn, want in een wereld waarin digitale communicatie steeds belangrijker wordt, is het vermogen om de juiste boodschap op het juiste moment over te brengen naar de doelgroep essentieel voor elke organisatie. Qua monitoring gaat jullie ontzorging verder dan alleen cijfers. Door proactief te reageren op comments, vragen en zorgen van de volgers zorgen jullie ervoor dat Diabetes Fonds op een menselijke manier in contact blijft met de achterban.

“Ik ben nu ruim drie jaar aangesloten bij het ‘Diabetes Fonds’-redactieteam van Webmastery, waardoor het inmiddels voelt als een van mijn redactiekindjes. Ik leer iedere dag nog steeds dingen bij over de verschillende vormen van diabetes. Doordat wij als een constante factor meewerken met het Diabetes Fonds, zorgen we ervoor dat opgedane kennis uit het verleden niet verloren gaat.” ~ Amy Suijkerbuijk
‘Last-minute anticiperen is fijn’
Het fijne aan de samenwerking vindt Arno dat het voelt als een natuurlijke verlenging van het interne team. “Jullie team staat altijd voor ons klaar, is bereid mee te denken en het grootste pluspunt: als het nodig is, kunnen jullie last-minute anticiperen. De betrokkenheid en inzet voelt persoonlijk en oprecht. Kortom, het voelt echt alsof we samen werken aan de doelen die wij onszelf hebben gesteld als gezondheidsfonds.
Beschikbaar buiten kantoortijden
Bij Webmastery werken we met mensen die een aandoening hebben en die flexibel inzetbaar zijn. Sommigen zijn meer ochtendmens, anderen zijn het meest productief in de (late) avonduren. Voor ons geen punt: collega’s hoeven niet in een stramien te passen. We zien er juist de voordelen van: op ieder uur van de dag staat er iemand te trappelen om webcare of redactie op te pakken. Dat kan Arno beamen. “Webmastery staat klaar op tijden buiten de reguliere kantooruren. Fijn! Hierdoor kijkt er altijd iemand mee of er vragen of (negatieve) opmerkingen binnen komen op onze socials. Dit maakt het mogelijk daar direct op in te spelen.”
Amy: “Doordat we ook op Minder Suiker en DiaBeatit meedraaien in de redactieteams, kunnen we snel kansen zien voor samenwerking en daarop inspringen.
Het meest waardevolle dat Diabetes Fonds van ons heeft geleerd, is naar eigen zeggen dat we ze hebben laten zien hoe ze continu in contact kunnen staan met hun achterban. Waardoor je precies weet wat er speelt en daarop je content kan afstemmen. “Webmastery zijn online onze ogen en oren.”