header_nieuwsbrief_logo_middenpng
Hoi reader,

Een nieuw jaar, nieuwe kansen! Ook in 2021 ontvang jij in je mailbox de allerlaatste trends in socialmedia-land, nieuwe opties en de handigste #inhakers. Leuk én handig. 🌞 Deze keer: TikTok groeit met 149%, Instagram Reels, een eigen inhaakdag in het leven roepen en meer.

Heb je genoten van de nieuwsbrief en denk je dat die ook handig is voor iemand anders? Stuur 'm gerust door. 🙂

Gespotte trends

Willy met laptop - Instagram Reels

Grote groei voor TikTok én Pinterest

Yes! Hij is er weer: het Nationaal Social Media Onderzoek van Newcom.nl. Boordevol trends en mooie ontwikkelingen in socialmedia-land voor 2021. Grootste hoogtepunt is wel dat TikTok met 149% stijgt! Nee, dit is geen tikfout. Daarnaast is Pinterest na jaren klein geweest te zijn weer terug in beeld.

Krijg meer interactie met Instagram Reels

Ze blijven lang zichtbaar, bereiken veel mensen en zijn makkelijk te maken: Instagram Reels. De 15 tot 30 seconden durende filmpjes met muziek eronder rolde Instagram eind 2020 uit. Wij waren er natuurlijk als de kippen bij en volgden er een training over. Willy geeft je tips over hoe jij ze strategisch inzet voor je organisatie.

Zo roep je een eigen inhaakdag in het leven

Met een eigen inhaakdag vraag je aandacht voor een bepaald thema. Ideaal, maar stiekem heeft het organiseren ervan best nog wat voeten in de aarde. Weten wij uit ervaring. 😇 Ellis vertelt hoe wij het aanpakken met de Dag van de Thuiswerker 👩‍💻🏡 op 16 maart. Lees en leer...

Hoe val jij op tussen andere organisaties?

Een goed antwoord is: met een herkenbare 'stem' naar buiten toe. Een tone of voice is als het inrichten van een huis. Gordijnen, meubels, behang en laminaat maken van een huis jouw thuis. Zo vormen taal, grammatica, zinsopbouw, interpunctie en toon jouw tone of voice. Claudia onthult je het geheim van een consistente tone of voice.

Nieuwe opties

Sandra met Twitter-kussen

Twitter start "Spaces": live gaan met je stem

Een heerlijke functie die voortborduurt op het succes van podcasts.😍 Spaces is een gloednieuwe optie van Twitter die ze nu test in kleine feedback-groepen. Met de optie ga je live met alleen je stem. Je kunt er gesprekken voeren en uitgebreid discussiëren. Wij zijn benieuwd wanneer de feature voor iedereen toegankelijk is!

Verbeterde versie WhatsApp Web in de pijplijn

WhatsApp rolt een nieuwe versie van WhatsApp Web uit, waarbij je telefoon zelf niet online hoeft te zijn. En waarbij je de dienst op meerdere apparaten kunt gebruiken. Superhandig! Zeker als verschillende mensen WhatsAppjes voor jouw organisatie beantwoorden.

Nieuw: zelf bepalen of mensen aantal likes zien op Instagram

Het zou het bereik verhogen als mensen niet bij ieder bericht zagen hoeveel (of hoe weinig) likes erop waren. Maar daar komt Instagram op terug. Het platform test nu een optie waarmee je als organisatie zelf kiest of je het aantal likes laat zien of niet.

Talk the talk - het leukste jargon ontdekt

Socials - In principe zeggen wij: Nederlands als het Nederlands kan, maar stiekem zijn we ook een beetje fan van dit woord. We zien het steeds vaker opduiken als aanduiding voor de socialmedia-kanalen. Lekker kort en vlot.

Organisch bereik - Niet-betaald bereik. Binnen Google en de grote socialmedia-kanalen hebben organisaties de mogelijkheid om advertenties te maken waar ze voor betalen. Voor organisch bereik hoef je niet je portemonnee te trekken.

Inhakers - de beste inhakers van februari

#WeekvandeCirculaireEconomie #WorldReadAloudDay #Wereldkankerdag #VerjaardagFacebook #WarmeTruienDag #ZeroToleranceDag #DagvandeAcademies #SendaCardToAFriendDay #DagvanhetZelfvertrouwen 🤗💪 #WereldZiekendag 🤒 #MaakVriendschapDag #WomeninScience #WereldRadioDag 📻 #InnovationDay #WereldDenkDag

Mis nooit meer een perfecte inhaker, ontvang onze wekelijkse update met socialmedia-inhakers en bekijk onze blog met #inhakers voor februari.

Nieuws over Webmastery

Lara, Rachel, Rosanne en Michelle: onze nieuwe medewerkers

2020 voor Webmastery: meer impact

In 2020 veranderde corona alles. En hoewel wij al gewend waren aan werken vanuit huis, moesten ook wij bijschakelen. Er was opeens meer focus voor de online aanwezigheid van organisaties. Het resultaat? We hebben dit jaar meer impact gemaakt. Ons team is uitgebreid met nieuwe mensen uit onze doelgroep. Dit zijn mensen die door een aandoening niet tot hun recht komen op kantoor. In 2021 gaan we ons sociale vuurtje nog verder aanwakkeren. We hebben er zin in!
Michiel Kouw

Michiel nieuwe aanwinst webcare-team

Dat we een goede match waren, wisten we al. Webontwikkelaar Michiel werkt al ruim 3 jaar bij Webmastery. Hij is beheerder van verschillende systemen waarmee we werken en bouwt websites voor opdrachtgevers. Hij is daarnaast ook een hele fijne ict-helpdesk voor onze organisatie vol woordkunstenaars en creatievelingen. Een mooie ervaring die hij zeker gaat gebruiken in zijn tweede functie als webcare-medewerker.
custom custom custom custom custom custom