Zo mooi hoe we het nieuwe jaar ingingen! In januari maakten we bekend dat we een nieuwe analist aan het team mogen toevoegen: Pepijn ter Heide. Daarmee hebben we een heel team compleet waarmee we al het cijfermatige werk doen voor opdrachtgevers: #TeamAnalyses. En raad eens? Om ervoor te zorgen dat alles op rolletjes loopt, hebben we collega Jessica Bakker gepromoveerd tot chef de analyses, teamleider van ons derde team.
Graag stellen we onze nieuwste teamlid Pepijn aan jullie voor. “Ik wilde altijd al een ‘echte’ baan hebben, maar verder dan vrijwilligerswerk kwam het eigenlijk nooit.” Zo introduceerde Pepijn zich krachtig bij ons. Hij heeft een angststoornis, “waardoor ik soms periodes heb waarin ik moeilijk de deur uitkom. Helaas was één van de eisen voor een (betaalde) baan vaak dat je daadwerkelijk op locatie moest verschijnen en die garantie kon ik niet geven. Superzonde natuurlijk, want ik heb ook wat te bieden en bij te dragen.”
Via via bij Webmastery terecht
Een situatie die hem erg tegenzit, maar dan stuit Pepijn via mijn vader op de vacature van Webmastery. “Mijn vader werkt bij het UWV in Den Bosch en zag ‘m langskomen bij een collega. Vanuit het UWV in Ede (waar ik woon) werd de vacature niet gedeeld. Dus ik had enorm vaan geluk, anders had ik nooit geweten dat er überhaupt zulke mooie sociale ondernemingen zoals Webmastery bestaan.”
Pepijn hoefde bij het zien van de vacature nog geen seconde na te denken! “Die kans moest ik wel grijpen!” Hij stuurde zijn sollicitatie en cv in, kwam op gesprek en kwam als beste passende uit de bus. “Enorm blij en dankbaar dat ik hier mag werken! Al in mijn eerste werkweek voelde ik me erg welkom. Mijn beperkingen werden niet als beperking gezien, dat vond ik heel fijn en verfrissend.”
Grootste voordeel van thuiswerken
Ook ervaarde hij gelijk de vele voordelen van thuiswerken. “Ik kan het ook doen als ik wat minder goed in mijn vel zit. Soms heb ik periodes dat ik liever niet naar buiten ga, maar wel gewoon thuis kan werken. Zo kan ik me zelfs in een mindere periode toch nuttig voelen. En verder vind ik het ideaal dat ik zelf mag weten hoe ik mijn dag indeel!”
Liefde voor analyses
Pepijn past perfect in het plaatje van analist. “Ik heb een fascinatie voor cijfers, met name kijkcijfers. Dit komt voort uit mijn eigen ervaringen met Spotify & YouTube. Op laatstgenoemde medium heb ik in amper 1 jaar tijd duizenden en duizenden abonnees verzameld en miljoenen (!) mensen bereikt. En door mijn hoogbegaafdheid ben ik sowieso goed met cijfers en patronen ontdekken. Gelukkig heb ik dat goed weten over te brengen in mijn sollicitatie! ☺️ Ik kijk er naar uit om te kijken naar wat werkt en beter kan op de social media van onze opdrachtgevers. Deze inzichten zet ik graag om in conclusies en aanbevelingen om de impact van de socialmedia-kanalen te vergroten.”
Creatief nieuwsgierig aagje
Tenslotte spreken we nog over zijn sterkste eigenschappen. “Ik zie mezelf vooral als creatief”, noemt Pepijn als eerste punt. “Ik ben altijd bezig met nieuwe ideeën: voor een podcast, YouTube-video of zelfs een nieuw boek. Mijn hoofd staat nooit stil en ziet overal wel mogelijkheden en inspiratie om iets moois te creëren. Daarnaast ben ik van nature nieuwsgierig en altijd op zoek naar nieuwe kennis. Of het nu gaat om interessante theorieën of het begrijpen van iemands gedrag, ik kan alles fascinerend vinden. Mijn nieuwsgierigheid helpt me niet alleen om meer te leren, maar ook om creatief en oplossingsgericht te denken in mijn werk.”
Als social enterprise en initiator van #DagVanDeThuiswerker zijn we hartstikke blij met Pepijn aan boord. Ons doel is om zoveel mogelijk communicatiespecialisten met een aandoening aan een betekenisvolle baan te helpen. Lees meer over onze missie.