‘Ja, ik wil!’ luidt de campagne die de Lucille Werner Foundation onlangs lanceerde. Met de websites jaikwilwerken.nl en jaikwiljoualscollega.nl roept Lucille Werner mensen met een beperking én het bedrijfsleven op om te kijken naar mogelijkheden om aan de slag te gaan. Beide websites zijn door Webmastery ontwikkeld.
Margaret Massop, directeur van Webmastery: “De Lucille Werner Foundation is sinds 2016 een opdrachtgever van ons, nadat wij in 2015 een tegel op de Business Walk of Fame wonnen als beloning voor onze creatieve aanpak om aan huis gebonden mensen aan te nemen.” Webmastery ontwikkelde de nieuwe website van de foundation. Voor de ‘Ja, ik wil’-campagne kwam de vraag voor een petitie-website. Dit idee is geëvolueerd tot beide campagne-websites. “Onze medewerker Jack heeft de websites gebouwd en voor het logo en de button hebben wij samengewerkt met Lian van Zin Grafisch Ontwerp“, vertelt Margaret.
Ja, ik wil werken
De eerste website is gericht op mensen met een arbeidsbeperking. Met ‘Ja, ik wil werken’ laat je horen dat je wilt kijken naar je talent, ook als je de stap naar werk nog niet kunt maken. Er wordt een kosteloze online training aangeboden waarmee je aan de slag kunt om je voor te bereiden op werk. Daarnaast wordt mensen met een arbeidsongeschiktheidsuitkering de mogelijkheid geboden om een traject op maat te volgen (in overleg met UWV).
Ja, ik wil jou als collega
Met de website ‘Ja, ik wil jou als collega’ roept Lucille het bedrijfsleven op om kenbaar te maken dat ze openstaan voor mensen met een handicap. Op de website kunnen werkgevers en werknemers een statement maken en wordt aan werkgevers een workshop geboden (tegen betaling) om zich voor te bereiden op het duurzaam in dienst nemen van mensen met een beperking.
Margaret: “We vinden het geweldig dat we aan deze campagne mogen bijdragen, want Webmastery is natuurlijk zelf ook een ‘inclusief werkgever.’ Wij stimuleren graag dat ook andere werkgevers deze mensen een kans geven om te ontdekken hoeveel een beetje out-of-the-box denken een bedrijf kan brengen. Dus: laat je stem horen en maak ook je statement als werknemer of werkgever!”