Webmastery heeft er een nieuwe medewerker bij: Claudia. En daar zijn we blij mee! Naast een flinke dosis humor, neemt zij ook een hoop kennis met zich mee. Claudia vertelt op welke projecten ze zich stort en hoe het werken haar bevalt.
#1 Wil jij je voorstellen?
Aangenaam, Claudia Kuijs is de naam. Moeder van Lina (2 november 2017) en vrouwtje van kat Bob. We wonen we in het Brabantse Oss. Van origine ben ik historica en religiewetenschapper, maar door werkervaringen en opleidingen in het online communicatievak verzeild geraakt. Een ideale combinatie die maar al te vaak blijkt te werken! Sinds 2016 zette ik mijn digitale vaardigheden in als freelancer met mijn eigen tekstbureau Taalmuis. Begin dit jaar begon het echter weer bij me te kriebelen om een steentje bij te dragen aan een organisatie.
#2 Hoe kwam je bij Webmastery terecht?
Mijn man en ik hadden afgesproken dat ik fulltime moeder zou zijn, maar dat bleek niet helemaal te zijn weggelegd voor mij. Ik krijg juist energie van lekker bezig zijn. Freelancen en moederen klinkt als een ideale combinatie, maar zie dat maar voor elkaar te krijgen als je baby krampjes of reflux heeft. Daarom nam ik de beslissing om weer een baantje te zoeken: voor vier, acht maar maximaal twaalf uur in de week. Heel lastig om te vinden! Grappig genoeg wezen twee mensen me vlak hierna op de oproep van Webmastery. Ik besloot om de stoute schoenen aan te trekken en een open sollicitatiebrief te sturen. De rest is zoals gewoonlijk geschiedenis.
#3 Welke ervaring en kennis neem je mee?
Vanuit mijn studies neem ik mijn passie voor veel verschillende onderwerpen mee, alsmede de vaardigheid om me snel een onderwerp eigen te maken. Als communicatie-expert weet ik effectief met (social) media om te gaan en een boodschap zo te formuleren dat de boodschap van de organisatie perfect overbrengt. Ik heb hiervoor gewerkt als tekstschrijver en webredacteur voor Ministerie van Economische Zaken, Rijkswaterstaat, Provincie Gelderland en Festival 5d. Altijd geroepen dat ik niets te maken wilde hebben met social media, totdat ik me erin ging verdiepen. Natuurlijk, ik zit al negen jaar op Facebook, niet veel korter op LinkedIn en sinds een jaar op Instagram. Maar social media voor bedrijven is zo anders. Zoveel meer dan even snel een babyfoto of recept posten. ‘t Is een oersterke manier om met je doelgroep te communiceren. Een hele marketingstrategie, waarmee je klanten trekt en bindt. Fantastisch om me daarmee bezig te mogen houden.
#4 Op welke projecten mag jij je storten?
Op dit moment kan ik mijn energie kwijt in de nieuwsbrief van Webmastery zelf. Met deze service houden we onze klanten en andere geïnteresseerden op de hoogte van al het belangrijke online nieuws. Zo hoef je niet meer zelf het hele internet af te struinen! Daarnaast ondersteun ik Sabine en Anna Teresa bij de social media voor Vrijzinnigen Nederland en Relim. Zo breiden we mijn portefeuille langzaam uit. Binnenkort gaan Margaret en ik ook een plan uitwerken voor het aanbieden van omgevingsanalyses, een nieuwe dienst die we bestaande en nieuwe klanten aanbieden.
#5 Hoe bevalt het werken vanuit huis?
In één woord: geweldig! Ik ben meer een nachtbraker dan een ochtendmens. Al verschillende keren mijn wekker een uur vroeger gezet om nog even te werken, maar vervolgens blijf ik toch liggen. Dus nu werk ik vaak standaard tot middernacht. Ook vind ik het soms heerlijk om in ochtendjas achter de computer te zitten of nog even in bad mijn werkmails door te nemen. Bovendien kost werk me nu veel minder energie dan eerst doordat ik nul reistijd heb.