|
Nieuw Facebook-algoritme vraagt meer interactie
|
|
Facebook heeft iets nieuws bedacht. Het verspreidt geen berichten meer bij 'likes'; meerdere mensen moeten een bericht delen of erop reageren voordat anderen het te zien krijgen. Richt je dus niet op 'likeable', maar op 'remarkable' berichten. Ga voor interactie.
|
|
|
Berichten zonder link getoond aan meer mensen
|
|
Op Instagram kon je al geen links plaatsen, maar ook LinkedIn en Facebook houden bezoekers tegenwoordig graag op hun platform. Zij tonen berichten zonder link aan meer mensen. Laat links dus als het even kan achterwege. Wil je de link er toch graag bij als service? Plaats hem in een reactie.
|
|
|
Steeds makkelijker veel bereik via LinkedIn
|
|
Wij signaleren dat berichten op LinkedIn verrassend veel bereik krijgen. Steeds vaker is het aantal weergaven een veelvoud van je volgers. Bovendien blijven berichten dagenlang in tijdlijnen verschijnen. Investeer dus in LinkedIn als je dat nog niet doet!
|
|
|
|
Nieuwe opties
|
|
Instagram-statistieken uitgebreid
|
|
Als je Instagram-profiel aan een bedrijfspagina op Facebook is gelinkt, dan kun je de statistieken bekijken. Deze zijn nu nog verder uitgebreid. Snel de juiste info boven tafel krijgen? In deze korte video leggen we uit hoe.
|
|
|
Prominent blok 'our story' op Facebookpagina
|
|
Heb jij hem al gevuld? Het nieuwe blok 'our story' of 'ons verhaal' rechtsboven op je Facebook-bedrijfspagina, op laptop of pc? Vertel er bijvoorbeeld over de missie van jouw organisatie en combineer dat met een leuke teamfoto.
|
|
|
Checklist: voldoet je website aan de nieuwe privacywet?
|
|
Het is je vast niet ontgaan. Vanaf 25 mei moet elke Europese organisatie voldoen aan de nieuwe privacywet AVG! Is jouw website al AVG-proof? Janneke maakte een handige checklist.
|
|
|
|
Ik ben benieuwd wat je van deze service vindt. Laat je het me weten? Afmelden kan uiteraard ook. Hartelijke groet, Margaret
|
P.s. Heb je nog wat tijd over? Dan wil ik je deze twee Webmastery-nieuwtjes niet onthouden:
|
|