|
De drukste tijd van het jaar staat weer voor de deur. In het najaar gaan we hard aan de slag om alle online kanalen van onze opdrachtgevers van waardevolle content te voorzien 😊. In deze nieuwsbrief vertellen wij je over de meerwaarde van TikTok, het vastpinnen van reacties op Instagram en een ontdekking die we deden op LinkedIn: linkpreviews scoren weer.
|
|
|
Gespotte trends
|
|
Gaat jouw bedrijf voor een TikTok-boost?
|
|
|
'Savage love', de beat die Céline nog dagen neuriede dankzij TikTok. Het oude musical.ly is in hoog tempo populair geworden als platform waar humoristische video's de basis zijn en waar challenges als marketingtool worden ingezet. Biedt TikTok ook kansen voor jouw organisatie? In deze blog een paar afwegingen.
|
|
|
Online belangenbehartiging steeds belangrijker
|
|
|
Een prachtige kruisbestuiving van webcare en redactie. ❤️ Door de coronamaatregelen zijn de wandelgangen in Den Haag minder toegankelijk, waardoor steeds meer organisaties naar online belangenbehartiging grijpen. Een krachtig middel waarbij je online naar verhalen zoekt die jouw punt kracht bijzetten. Met storytelling deel je die op jouw kanalen, waarna je alle bijval verzamelt. Dit deel je op het juiste moment met een belangrijke politicus, bestuurder of politieke partij.
|
|
|
Linkpreviews scoren weer
|
|
|
De meeste socialmedia-platforms hadden van meet af aan deze functie: linkpreviews. Ze waren een tijdje 'uit', maar zijn nu weer op hun retour. Bij veel opdrachtgevers zien we dat linkpreviews minstens zoveel bereik krijgen op Twitter en LinkedIn als een zelf geüploade foto, mits de bijbehorende foto van goede kwaliteit is en niet te vaak op jouw kanaal verschijnt.
|
|
|
|
|
|
Nieuwe opties
|
|
Nieuwe feature Instagram: Reels
|
|
|
Fotomedium Instagram speelt in op de trend om video's te combineren met muziek van bekende artiesten. 🎼 Met Instagram Reels kun je een video bewerken en voorzien van leuke effecten en muziek. Om ze vervolgens met de hele wereld te delen. Je maakt een Instagram Reel op dezelfde plek als een Story.
|
|
|
Fantastisch! De nieuwe zoekfunctie op Facebook 🤩
|
|
|
De meningen over het nieuwe Facebook-design zijn verdeeld, maar over de nieuwe zoekfunctie zijn we het allemaal eens: die is geweldig! Het zoeken op pagina's en in groepen is terug. En Facebook zoekt zelfs op tekst in afbeeldingen. Margaret vertelt hoe je effectief op Facebook en andere online zoekmachines zoekt.
|
|
|
Reacties vastpinnen op Instagram is gouden zet
|
|
|
Hier worden wij enthousiast van! Op Instagram kun je nu een reactie bovenaan vastpinnen. Een mooie kans om de meest positieve reactie bovenaan zichtbaar te maken, waardoor andere gebruikers ook aangemoedigd worden om iets positiefs achter te laten.
|
|
|
|
Talk the talk - het leukste jargon ontdekt
|
|
|
Mockup - Een standaardfoto van een laptop, tablet of magazine. Hier zet je jouw eigen materiaal in en hoppa: je hebt een mooie presentatie gemaakt voor een opdrachtgever.
Emotiontelling - Een vorm van storytelling waarbij je zoekt naar wat je fans raken bij jouw boodschap. Je verovert hun harten met jouw socialmedia-verhalen. Hiervoor stel je jezelf vragen als: welke emoties passen bij mijn organisatie? Wat vindt mijn doelgroep leuk? Waar lachen, huilen of verwonderen ze zich over? Zo weet je op welke emotie je je moet focussen.
|
|
|
|
Inhakers - de beste inhakers de komende tijd
|
|
|
#burendag #wereldtoerismedag #DressRedDay #NationaleBroerenZusDag #InternationaleOuderendag #weekvandyslexie #WorldSmileday #Kinderboekenweek2020 #DagvanGeweldloosheid #Dierendag #DiversityDay #Dagtegeneenzaamheidonderjongeren #Postdag #MentalHealthday
|
|
|
|
Nieuws over Webmastery
|
|
|
|
|
|
|
Door de coronamaatregelen moest ineens heel Nederland thuiswerken. Vooral het negatieve hiervan werd belicht: beeldbelmoeheid, veel afleidingen en een sociaal isolement. Wij werken al jáááren vanuit huis, wat echt een uitkomst is voor onze teamleden die vaak een chronische aandoening of beperking hebben. In onze nieuwe interviewserie benadrukken wij de voordelen van thuiswerken. Voor werknemers in het algemeen en mensen met een handicap in het bijzonder.
|
|
|
|
Sinds juli maar liefst 3 nieuwe collega's
|
|
|
Gelukkig is Webmastery niet één van de bedrijven die de deuren moest sluiten tijdens de lockdown. Integendeel! De focus van veel organisaties verschoof naar online. Bovendien werken wij met ons webcareteam voor veel gezondheidsfondsen die het aantal vragen en reacties op social media in coronatijd zagen groeien. Mede hierdoor hebben we maar liefst 3 webcare-specialisten kunnen aannemen: Rosanne, Rachel en Lara.
|
|
|
|
|
|
|
|