header_nieuwsbrief_logo_middenpng
Hi harde werker,

Ik lees in de overdrachten terug dat het meevalt qua drukte! Dat merk ik zelf ook. Wel fijn even, hè? Ik wens jullie allemaal weer een fijne werkweek toe.

Groetjes,

Milou

Algemeen

Roostersysteem - test je mee?

De eerste geluiden die ik hoor over roostersysteem Shiftbase zijn positief! Fijn. Wil jij je rooster ook in een app op je telefoon zien? Laat het mij weten, dan maak ik een account voor je aan!

Spam Facebook recensies

Er stond bij AN nogal wat spam bij de recensies op Facebook. Geen mooi visitekaartje. Mocht je dit tegenkomen, is de werkwijze hetzelfde als bij alle andere spam op de tijdlijn: rapporteren, blokkeren en verbergen. Weg ermee!

Vervangers adoptieprojecten

In de herhaling: Vera, Lara en Lisanne hebben vakantie. Sommige opdrachtgevers hebben daarom een andere adoptiemedewerker:
  • Nierstichting - Chrisanty
  • Minder Suiker - Esther
  • Fairtrade Original - Ayla
  • Diabetes Fonds - Jeroen
  • Rookvrije Generatie - Jeroen
  • KWF - Jeroen
Longfonds en MLDS worden meegenomen in de memorondes.

Gele opdrachtgevers

FTO: nieuwe toon & campagne

FTO heeft een nieuwe branding en tone of voice. Concreet voor ons betekent dit dat we nog wat meer in spreektaal mogen schrijven in openbare berichten. Dit is voor nu niet nodig in privéberichten omdat dat vaak vragen/klachten zijn.

Neem voor je eerstvolgende dienst het volgende document alsjeblieft door (togglen mag op FTO!): Tone of voice FTO. Hierin laat FTO weten wat er nu van ons verwacht wordt in de webcare qua taalgebruik. Pak het er gerust ook tijdens je dienst bij.

Campagne Fun. Fusion. Fairtrade Original.
In de campagne laat FTO vanaf 1 mei zien hoe je je favoriete go-to gerecht kunt flippen. Beschikbare informatie vind je via:

De Hartstichting

Afgelopen week zijn er wat berichten geliket door ons, waarvan HS heeft dat we dit liever niet doen. We proberen nog af te stemmen of we hiervoor een lijstje aangeleverd kunnen krijgen, want het is soms ook lastig in te schatten voor ons wat wel en wat niet. Voor nu graag niet liken/reageren op:
  • Berichten die over hartveilig voetballen gaan (tenzij het van hartveiligvoetballen.nl is)
  • Nederlandse Reanimatie Raad (NRR)
Chrisanty en ik willen jullie ook nogmaals op het hart drukken om bij twijfel over een label áltijd een memo achter te laten en niet te labelen. Nu kost het Chrisanty soms onnodig veel tijd om het te corrigeren, vooral als het drukker is. Fijn als jullie hier alert op zijn.💛

Diabetes Fonds: stokpaardjes

Op OneDrive vind je een stokpaardjes document van DF! Lara heeft deze helemaal up to date gemaakt. Het document bevat handige informatie over diabetes en over het Diabetes Fonds. Over de missie en de doelen. Pak het er gerust af en toe bij. Ook is Arno bezig met het updaten van de Q&A.


AN: Moederdagcampagne

Het is jullie waarschijnlijk niet ontgaan dat AN weer aandacht besteed aan Moederdag! Hierdoor kan het misschien iets drukker zijn of worden. Er is een nieuw Herinneringen kralenarmbandje en een Set armbandjes 'Lieve mama'. Naast natuurlijk alle andere producten in de Vergeet-mij-niet-shop.

Reminders

👉 KWF: de HPV-campagne loopt tot 13 mei. Meer info vind je op de landingspagina en in de Q&A. Ook zijn de inschrijvingen voor de Dam tot Dam Wandeltocht geopend. Zie de Q&A op de website.
👉 AN: er is een artikel over vervroegde inzet casemanagers geplaatst. Graag het premium artikel van Telegraaf NIET delen, maar het artikel van AN.

Blauwe en Roze opdrachtgevers

MLDS: complimenten en meer!

Wauw, wat kregen we afgelopen week een mooi compliment van MLDS! Zij hebben ons gevraagd of we tips hebben voor webcare binnen hun eigen klantenservice, omdat wij dat altijd zo goed en empathisch doen. Steek die maar in je zak, Team Blauw! 💙

Vanaf afgelopen week nemen we het MLDS in Actie account op Meta mee in ons rondje. Hier komen soms wat reacties op van mensen die elkaar bijvoorbeeld taggen met de vraag om mee te doen aan de Mond tot Kont Challenge. Zij zouden het leuk vinden als wij daar op kunnen reageren, om de mensen enthousiast te krijgen. Zie de actiepagina. Let op! We hebben hiervoor een andere contactpersoon:
Anandi: anandigrefkens@mlds.nl

En tot slot: als er vragen komen over het natuurtoilet op Texel, kun je de volgende FAQ raadplegen.

Rookvrije Generatie: campagne

Terug van weggeweest: de Beste niet-roker campagne start weer per 1 mei! De campagne duurt 2 tot 3 weken en is een herhaling van de content die in december en januari ook online kwam. Zie de Q&A en bijlage over Q&A op OneDrive.

Reminders

👉 KPZ: we werken toe naar het 100-jarig jubileum. Bij vragen, zie de interne Q&A. Ingewikkelde vragen mogen naar Dafne en Kirsten.
👉 Kinderhulp: de campagnes zijn voorbij. Onze nieuwe contactpersoon is Silvija van Dalen.
👉 Webmastery: bij een mention van WM in een bericht van Future Proof graag reageren (proactief) en Margaret een seintje geven.

Agenda

🕐 Donderdag 16 mei: online workshop filmen met je smartphone
🕐 Donderdag 23 mei: Vergadering #TeamWebcare
🕐 Donderdag 6 juni: online workshop monteren met je smartphone
custom custom custom custom custom custom 
Email Marketing Powered by MailPoet