header_nieuwsbrief_logo_middenpng
Namasté reader,

Nu handen schudden niet meer verstandig is, blijkt het namasté-gebaar een alternatief te zijn om elkaar te begroeten. Een bijzonder vredig gebaar ten tijde van een crisis. Maar toch ook passend als je ziet hoeveel mensen voor elkaar klaarstaan.

In deze mail staan we stil bij de nieuwe wereld waarin we leven nu het coronavirus er is Daarnaast delen we de trends en nieuwe mogelijkheden. Berichten die we al hadden klaar staan en je niet willen onthouden.

Bijzondere tijden door de coronacrisis

Thuiswerken met je hele organisatie

Tips voor thuiswerken met je hele organisatie

Hele organisaties werken deze weken voor de eerste keer geheel vanuit huis. Iets wat bij ons de gewoonste zaak van de wereld is; al onze 15 teamleden werken altijd al vanuit huis. Hoe maak je dit zo leuk (en efficiënt!) mogelijk voor jouw organisatie? Margaret geeft je 8 tips.

Crisiscommunicatie rondom corona

Journalisten weten: de 5 w's zijn onmisbaar in elk nieuwsbericht. Maar hoe communiceer je als de antwoorden op wie, wat, waar, wanneer en waarom op zich laten wachten, zoals bij berichten gerelateerd aan corona? Dan gelden de regels van de crisiscommunicatie. Focus je op de 'hoe': Laat weten wat je al wel weet en hoe je bezig bent met vergaren van meer informatie. Céline geeft meer tips.

Gespotte trends

angelique_twitter_liggend

De verrassende heropleving van Twitter. Hoe zet je dit kanaal anno 2020 in?

Juist nu, in tijden van crisis, zie je hoe belangrijk Twitter nog steeds is. Dit is niet verrassend, want begin dit jaar bleek al uit onderzoek dat het aantal mensen dat Twitter gebruikt weer in de lift zit. Het gebruik is wel anders dan ten tijde van de hype. Hoe zet je Twitter anno 2020 efficiënt in?

Profileer je als expert met kijktips op social media

Van Netflix-films tot talkshows: verwijzingen naar tv-programma's doen het goed op social media. De berichten hierover krijgen veel likes en commentaren én worden ook nog eens veel gedeeld. Wil jij ook mooie stappen maken in het delen van relevante kijktips? In onze blog lees je hoe je dit aanpakt.

Steeds meer organisaties gebruiken LinkedIn als volwaardig social media kanaal.

Trots! 😁 In februari verscheen de allereerste LinkedIn top 100 voor goede doelen en onze opdrachtgever Alzheimer Nederland staat gewoon 6e 🏆. Supergoed nieuws; wij zijn al sinds de start van dit LinkedIn-profiel betrokken! Inmiddels volgen meer dan 15.000 mensen ons en dat aantal groeit nog altijd.

Nieuwe opties

Janneke-Instagram-kussen-2

Instagram gaat ontvolgsuggesties geven

Een functie die vreemd lijkt, maar die wij nog niet zo slecht vinden: Instagram gaat suggesties geven om personen en organisaties te ontvolgen. Dit kunt je zien als opschonen van je tijdlijn. Je krijgt dus alleen nog maar berichten te zien van personen en bedrijven die je écht interessant vindt. 😍

Advertenties in WhatsApp Stories

99 cent. Dat betalen WhatsApp-gebruikers om gebruik te maken van de dienst. In ruil daarvoor krijgen ze een reclamevrij product, maar daar komt nu verandering in: de berichtendienst krijgt in de loop van dit jaar advertenties. Op dit moment vooral in de stories/statussen, een functie die vooral jongeren gebruiken.

#Jargon - talk the talk

Transmediale storytelling - Een verhaal dat op verschillende mediakanalen staat, waarin elk kanaal een unieke bijdrage levert aan de totale verhaallijn. Een voorbeeld uit de eigen keuken: Margaret heeft op haar profiel een filmpje geplaatst van yoga-spullen die ze uitdeelt aan de teamleden en later komt er een video op onze Facebook- en Instagrampagina met collega's die gebruik maken van deze spullen.
Reputatievet - Een term uit de crisiscommunicatie. Als het rustig is, bouw je aan een goede reputatie. Zo heb je ten tijde van een crisis als het ware een airbag om de klap op te vangen. Goed reputatievet laat de positieve effecten zien van de risico's die je als organisatie neemt, zodat mensen er begrip voor hebben in een crisissituatie.

#Hashtags - de beste inhakers van april

#maandvandefilosofie #wereldgezondheidsdag #internationaledagvanhetroze #goedevrijdag #pasen #licoriceday #werelddagvandestem #secretaressedag #highfivedag #landelijkedagtegenpesten #dagvandeaarde #worldwishdag

Mis nooit meer een perfecte inhaker, ontvang onze gloednieuwe nieuwsbrief met socialmedia-inhakers.
84401096_2631787016898400_4517415721117941760_n

Nieuwe medewerker in het webcareteam: Willy Bakker

Stiekem al een beetje oud nieuws, maar daarom niet minder leuk! Sinds december versterkt Willy Bakker ons webcare-team. Je ziet haar reacties vooral in de middagen en avonden voorbij komen. 'Ik reageer 2 avonden en een zaterdag per week.' 💪
20200326_160259

Nieuwe opdrachtgever: Maag Lever Darm stichting

Yes! We hebben er een nieuwe opdrachtgever bij: De Maag Lever Darm Stichting! Voor hen doen we de actieve webcare. We reageren op vragen en reacties op eigen berichten, maar houden ook artikelen en reacties buiten de eigen kanalen in de gaten.
custom custom custom custom custom custom