header_nieuwsbrief_logo_middenpng
Beste lezer,
Het einde van het jaar komt alweer in zicht. Een mooi moment om eens terug te blikken op de meest recente ontwikkelingen op social-mediavlak.

Gespotte trends

De gezichten van alle medewerkers op tablet en smartphones

Meer interactie door langere social mediaberichten

Kort, korter, kortst. Dat was de trend bij berichten op social media. Maar dit is nu omgeslagen: berichten worden langer. Logisch ook, want je scoort tegenwoordig niet meer met links en likes, maar met reacties.

Pro-actieve webcare voor meer interactie

'Social media is sociaal doen'. Een mooie oneliner uit het nieuwe boek Instaproof. De spijker op z'n kop, maar veel organisaties blijven steken bij het zenden van hun boodschap. Waarna ze zich afvragen waarom ze niet meer volgers hebben. Welnu, er is te weinig interactie. Met pro-actieve webcare maak je reageren meer waard.

Instagram is het nieuwe Facebook!

Het aantal gebruikers van Insta zit nog altijd in de lift en ook steeds meer oudere doelgroepen wagen zich eraan. Heeft jouw organisatie nog geen Instagram? Maak dan in ieder geval snel een account aan, claim je naam en zet een paar foto's erop. Echt schitteren op Instagram? Anna Teresa vertelt je in 15 tips hoe.

Excelleer in digitale toegankelijkheid

Dat een site er overzichtelijk en prettig leesbaar uitziet: vindt iedereen dat niet fijn? Voor mensen met een zintuiglijke beperking is het echter essentieel. Daarom maken steeds meer organisaties werk van de toegankelijkheid van hun website. Maar hoe doe je dat? Dat zit 'm niet alleen in de vorm, maar ook in de inhoud.

Nieuwe opties

foto Margarets instagram met stories waarop een aparte cover zit

Omslagfoto voor uitgelichte stories

Een handige nieuwe functionaliteit van Instagram. Je hebt sinds kort de mogelijkheid om een omslagfoto toe te voegen aan uitgelichte stories. Dit zorgt ervoor dat berichten steeds meer worden ingedeeld op onderwerp in plaats van dag.

Verificatie-badge Instagram nu voor iedereen

Zie jij wel eens Instagram-profielen van bedrijven, beroemdheden of influencers met een blauwe badge voorbijkomen? Dit vinkje geeft Instagram aan 'betrouwbare' accounts. Vanaf nu kun je zelf ook deze badge aanvragen. Dat doe je door in de app naar 'instellingen' te gaan en vervolgens te klikken op 'verificatie aanvragen.'

Geplaatst LinkedIn-bericht bewerken

Oeps! Er is per ongeluk een schrijffout geslopen in je zorgvuldig voorbereide bericht op LinkedIn. Voorheen moest je dan het bericht met alle likes en reacties verwijderen en opnieuw plaatsen. Gelukkig kun je nu na plaatsing je post bewerken. Klik hiervoor in je bericht op de drie bolletjes rechtsboven en kies dan voor 'update bewerken'.

Talk the talk - het leukste jargon

Crossposten = je video openstellen, zodat andere Facebookpagina's hem kan plaatsen. In te stellen via 'video bewerken' > 'verspreiding'.

Evergreen content = content die jaren relevant blijft, wat het interessant maakt voor je klanten én de zoekmachines.

Onetakers = video's die gemaakt zijn met één shot, en onbewerkt op social media worden gezet. Deze geven een heel authentiek gezicht aan je organisatie.
P.s. Heb je nog wat tijd over? Dan vertellen we je graag over onze nieuwste opdrachten!
tunga vierkant

Nieuwe opdrachtgever: Tunga

Sinds half oktober hebben we er een bijzondere opdrachtgever bij: Tunga. Net als wij werkt het bedrijf met verborgen talent. In ons geval zijn dat huisgehouden medewerkers, in hun geval techtalent uit West-Afrika. We voorzien hun Facebook, Twitter en LinkedIn van interessante en relevante content.
foto Anna Teresa live verslag

Live-verslag voor 2bike4Alzheimer

Eind september deed Anna Teresa live-verslag van 2bike4alzheimer, hét fietsevent van Alzheimer Nederland. In Huizen verslaat ze hoe 33 teams van start gaan om in twee dagen maar liefst 400 kilometer af te leggen in de strijd tegen Alzheimer. In haar blog geeft ze 13 tips voor een vermakelijk live-verslag op social media.
custom custom custom custom custom custom