header_nieuwsbrief_logo_middenpng
Beste lezer,
Terwijl jij bergen werk verzet voor je organisatie om dadelijk fijn op vakantie te kunnen, ontdekten wij weer nieuwe trends en mogelijkheden op social media. We delen ze graag met je. 😘
5-medewerkers-met-kussens_nieuwsbrief

Gespotte trends

Kale tweets zorgen voor verrassend veel interactie

Zo'n 280 tekens met een mention, twee hashtags, een link en een afbeelding: dat is een schoolvoorbeeld van een goede tweet. Toch komt uit onderzoek van Coosto dat berichten zonder link en afbeelding meer interactie krijgen. Onze ervaring is ook dat op z'n tijd een kale tweet, liefst een uit je hart, kan verrassen.

Werken aan naamsbekendheid met proactieve webcare

Steeds meer organisaties kiezen ervoor om niet alleen webcare in te zetten op hun eigen kanalen, maar ook erbuiten. Op de plek waar de potentiële klant zicht bevindt, wordt meegepraat over relevante thema's. Zo zet je proactieve webcare in.

Het gebruik van Instagram wederom flink gestegen

Al 58% van de Nederlanders maakt actief gebruik van Instagram. Terwijl het dagelijks gebruik van Facebook is gedaald naar 72%. Benieuwd naar meer cijfers? Wij zetten de highlights van Ruigrok NetPanels What's happening online in 2019 op een rij.
autoreply op whatsapp

Nieuwe opties

Plaats een autoreply op Whatsapp en andere kanalen

Je klanten, leveranciers en collega's hebben tegenwoordig legio manieren om met je in contact te komen. Als jij op vakantie gaat, ben je er dus niet met alleen een autoreply op je e-mail. Wist je dat ook een autoreply op Whatsapp mogelijk is?

Flinke stijging in volgers door uitnodigfunctie van LinkedIn

Opeens was daar de superhandige uitnodigfunctie op LinkedIn: hiermee kun je jouw connecties uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen. Onze volgersaantal verdubbelde! Niet iedereen heeft er toegang toe. Ben jij één van de gelukkigen?

Bouwen met blokken: nieuwe mogelijkheden in Wordpress

Met de nieuwe Gutenberg-editor kun je makkelijker rijke content plaatsen in Wordpress, ons favoriete CMS. Het is even wennen, maar wij worden er steeds handiger in. En anders vragen we het onze Wordpress-held Jack.

Talk the talk - het leukste jargon

Micro influencer = Deze influencer heeft nog niet enorm veel volgers, en minder bereik dan bv macro- en mega influencers. Toch worden micro influencers vaak gezien als waardevoller voor organisaties. Ze zijn authentiek en hebben beter contact met hun volgers.
IPM-score = Een manier om te meten hoe succesvol je bent op social media: het aantal interacties (likes, reacties en deelacties) per 1000 volgers. Onze IPM-score op Facebook is 32. Benieuwd naar jouw IPM-score? Check hem op ipmcalculator.nl.

#Hashtags - de beste inhakers

#vriendschapsdag #transgenderrechtendag #kattendag #dagvandejeugd #linkshandigendag #fotografiedag #biodieseldag #muggendag #roodharigendag
Bekijk alle inhakers van augustus.

Volg ons op Twitter of Instagram voor een wekelijkse update van inhakers.
P.s. Heb je nog wat tijd over? Dan vertellen we graag ook deze Webmastery-nieuwtjes:
Ilse: webcare medewerker Webmastery

Nieuwe medewerker Ilse aan de slag voor Floriade

Met trots kunnen we melden dat we aan de slag zijn voor de Floriade Expo die in Almere in 2022 plaatsvindt. We verzorgen de webcare, maken social media rapportages en ondersteunen bij de redactie. Op verzoek van Floriade hebben we een webcare-medewerker uit Almere aangenomen: Ilse Coster.
janneke diabetes fonds_vierkant

Diëtist Janneke houdt Instagram Diabetes Fonds bij

Ook bij onze opdrachtgever Diabetes Fonds hebben we een prachtige match gemaakt. Janneke, die zeer ervaren is met het maken van social media berichten, mag de kennis van haar opleiding tot diëtist in praktijk brengen. Zij houdt sinds kort de Instagram-pagina van het Diabetes Fonds bij.
custom custom custom custom custom customÂ